Google Meta Descriptions, wytyczne do opisów Meta

Opisy META Google

Google Meta Descriptions, wytyczne do opisów Meta

Nowe wytyczne dotyczące fragmentów wyszukiwania (meta descriptions), które uwzględniają przykłady zarówno dobrych, jak i złych opisów meta.

Google zaktualizowało swoją dokumentację dotyczącą tworzenia wysokiej jakości opisów meta, które będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, dodając przykłady najlepszych i najgorszych praktyk.

Zmiana została wprowadzona w dokumentacji dotyczącej kontrolowania fragmentu kodu w wynikach wyszukiwania.

Opis meta we fragmentach wyszukiwania

Fragmenty wyszukiwania to podsumowania i opisy wyświetlane w wynikach wyszukiwania witryn z rankingiem.

Dokumentacja Google pokazuje, jak kontrolować fragmenty wyszukiwania w wynikach wyszukiwania.

Dane używane do generowania fragmentu wyszukiwania tradycyjnie pochodzą z metaopisu, a czasami z samej treści.

Meta opisy generowane z treści strony były nazywane notatkami z żądaniem okupu, ponieważ czasami wydają się być losowymi fragmentami zawierającymi słowa kluczowe.

Zmiana Google we wskazówkach dotyczących fragmentów wyszukiwania dodaje więcej przykładów dobrych i złych sposobów tworzenia metaopisów.

Przykłady metaopisów

Google wymienił cztery kategorie dobrych i złych przykładów metaopisu.

Oto lista czterech złych sposobów tworzenia opisów meta:

Przykłady złych kategorii

  • Lista słów kluczowych
    Google wywołuje meta opisy, które są po prostu listą słów kluczowych wstawioną w opisy meta, zawierają one słowa kluczowe ale nie są podsumowaniem czegokolwiek co jest zawarte w danej stronie.
  • Ten sam opis jest używany w każdym artykule z wiadomościami
    Dzieje się tak, gdy opisy meta są wstawiane z szablonów i są takie same dla różnych stron internetowych.
  • Nie podsumowuje strony
    Jest to częsty błąd w przypadku opisów meta. Łatwo wpaść w nawyk pisania meta opisów skoncentrowanych na wyrażeniu kluczowym lub temacie i zapomnieć o podsumowaniu o czym jest dana strona.
  • Zbyt krótki opis
    Jest to oczywiste i podobne do poprzedniego. Jeśli opis meta jest tak zwięzły, że nie podsumowuje strony internetowej, to nie jest dobrze zoptymalizowany.

Przykłady lepszych opisów meta

Poniżej zalecaane przez Google opisy meta wraz z przykładami.

  • Opisz firmę, a nie stronę internetową
    Pierwszy przykład opisu meta odnosi się do firmy tradycyjnej, która używa opisu meta opisującego sprzedawany produkt, lokalizację firmy i godziny pracy. To ciekawe, ponieważ nie jest to opis tego, co jest na stronie, ale opis tego, o co chodzi w biznesie. Zasadniczo są to informacje, które użytkownicy biznesowi chcieliby znać.
  • Użyj zawartości strony internetowej
    Drugim przykładem dobrego metaopisu jest ten z artykułu z wiadomościami, który używa fragmentu samego artykułu. To też jest interesujące. Jeśli CMS ma funkcję, która pobiera pierwsze 70 słów z każdego fragmentu, oznacza to, że ważne jest, aby podsumować, o czym jest artykuł w pierwszym zdaniu, co jest dobrą praktyką na początek. Użycie pierwszego zdania ze strony treści jest rozwiązaniem stosowanym w niektórych programach forowych, więc dobrze jest, aby to podejście zostało zweryfikowane.
  • Podsumowanie
    W trzeciej najlepszej praktyce Google twierdzi, że podsumowanie całej strony internetowej jest najlepszym sposobem podejścia do metaopisów. To jest prawdopodobnie esencja tego, czego Google chce od metaopisu.
  • Bądź konkretny i szczegółowy
    Ostatni przykład to opis meta dla strony produktu w sklepie internetowym. Rekomendacją w tej sytuacji jest skupienie się na konkretnych szczegółach produktu do sprzedaży na stronie produktu.

Przykład metaopisu na stronie produktu Google

"<meta name="description" content="Self-sharpening mechanical pencil that autocorrects your penmanship. Includes 2B auto-replenishing lead. Available in both Vintage Pink and Schoolbus Yellow. Order 50+ pencils, get free shipping.">"

Zapoznaj się również z naszym poradnikiem dotyczącym opisów produktów:

4 wskazówki dotyczące pisania konwertujących opisów produktów

Najlepsze praktyki dotyczące opisu meta

Przykłady wysokiej jakości metaopisów są przydatnym dodatkiem do dokumentacji dotyczącej kontrolowania fragmentu wyszukiwania.

Większość treści w zaktualizowanej sekcji o metaopisach jest niezwykle zgodna z wcześniejszymi artykułami opublikowanymi przez Google na ten sam temat.

Na przykład w 2007 roku Google opublikowało, że dopuszczalne jest programowe dodawanie opisów meta poprzez zmianę przeznaczenia treści na stronie:

Google zaktualizowało dokumentację dotyczącą kontrolowania fragmentu witryny wyświetlanego w wynikach wyszukiwania, ulepszając sekcję dotyczącą opisów meta.

Udoskonalenie ma na celu pokazanie przykładów, co to znaczy mieć wysokiej jakości opis meta dla różnych rodzajów stron internetowych.

Ogólnie rzecz biorąc, można powiedzieć, że opisy meta powinny dokładnie i opisowo traktować o czym jest dana strona internetowa. Jeśli chodzi o produkt, opisz go w meta opisie. Jeśli strona ma charakter informacyjny, podsumuj całą stronę; w niektórych przypadkach można używać treści bezpośrednio z samej strony internetowej.