07 lip 4 wskazówki dotyczące pisania konwertujących opisów produktów
Dlaczego wysokiej jakości opisy produktów są tak ważne?
Łatwo jest wciągnąć się w tworzenie sklepu internetowego i zapomnieć o znaczeniu poszczególnych opisów produktów. Chociaż zachęcenie ludzi do obejrzenia Twoich produktów może być wyzwaniem, jeszcze ważniejsze jest przekonanie ich do kliknięcia przycisku Kup Teraz, czy Dodaj do koszyka.
Dobra wiadomość jest taka, że tworzenie opisów produktów zachęcających do sprzedaży nie jest trudne. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych wskazówek. Poniżej przyjrzymy się czterem najważniejszym strategiom. Następnie udostępnimy szablon opisu produktu, którego możesz użyć, aby rozpocząć.
1. Podaj szczegółowe informacje
Często słyszysz o tym, jak internauci mają krótki czas koncentracji. Może to być kuszące, aby podać minimalną ilość informacji o każdym z produktów, aby nie odstraszyć potencjalnych klientów. Jednak takie podejście może przynieść odwrotny skutek.
Chociaż ludzie rzeczywiście mogą być niecierpliwi w niektórych sytuacjach, zakupy online nie są jedną z nich. 85% konsumentów online przeprowadza badania przed zakupem produktu, a 87% raczej nie dokona zakupu od sprzedawców, którzy podają niekompletne lub niedokładne informacje.
Jeśli chcesz przekonać ludzi do konwersji, musisz podać im wszystkie szczegóły, których szukają:
To znaczy:
- Podanie kluczowych informacji o produkcie, takich jak rozmiar, kolor, materiał i specyfikacje techniczne.
- Podkreślenie wszystkich funkcji przedmiotu – co może zrobić i jak można go wykorzystać?
- Zapewnienie, że wszystko na Twojej stronie produktu jest dokładne.
Im więcej informacji ma potencjalny klient na temat konkretnego produktu, tym pewniej będzie się czuł, naciskając przycisk „kup”.
2. Skoncentruj się na zaletach produktu
Chociaż ważne jest, aby podać wiele szczegółowych informacji, nie oznacza to, że opisy produktów muszą być suchą listą faktów. Strona produktu powinna informować konsumenta – ale też powinna być przekonująca.
Oznacza to, że powinieneś/aś tworzyć „zorientowane na klienta” opisy produktów:
Ludzie chcą wiedzieć, czy to, co oferujesz, może poprawić ich życie. Aby to zrobić, możesz:
Od razu wyjaśnij zalety swojego produktu.
Zidentyfikuj „bolesne punkty” klienta docelowego i zareaguj na nie. W jaki sposób Twój produkt uprości zadanie, wyeliminuje frustrację lub umożliwi im zrobienie czegoś nowego?
Nie tylko zgaduj, czego chcą Twoi klienci. Zamiast tego zrób rozeznanie i stwórz szczegółową osobowość kupującego.
Łącząc opisy produktów, warto „załadować” te informacje z góry. Zamiast zaczynać od dzielenia się liczbą wątków na komplet pościeli, wyjaśnij, w jaki sposób klient będzie mógł cieszyć się spokojniejszym snem. Po sprzedaniu ich na temat kluczowych zalet produktu, możesz przejść do szczegółów.
3. Używaj mocnych słów
Do tej pory rozmawialiśmy o treści opisów Twoich produktów. Jednak pomysły, którymi się dzielisz, to nie wszystko. Konkretne wybory słów, których dokonujesz, mają takie samo znaczenie.
Niektóre słowa zachęcają do kupowania, inne nie. Jeśli chcesz sprzedawać więcej produktów, musisz skupić się na używaniu terminologii, która przyciąga uwagę i przekonuje:
Niektóre ze słów, które chcesz uwzględnić, to:
„Ty”. Ważne jest, aby mówić o swoim produkcie z perspektywy klientów. W ten sposób sprawisz, że opisy produktów będą bardziej osobiste.
Terminy sensoryczne, takie jak „widzieć”, „słyszeć” i „czuć”. Te słowa zachęcają Twoich klientów do wyobrażenia sobie, jak będzie korzystać z Twojego produktu.
Pozytywne „słowa mocy”, takie jak „umocnić”, „bez wysiłku”, „uderzać” i „zachwyt”. Te terminy wywołują emocje, przyciągają uwagę i wyróżniają Twoje opisy. Tylko uważaj, aby nie przesadzić z tym – i upewnij się, że Twój produkt może potwierdzić Twoje roszczenia.
Ważne jest również, aby opisy produktów były napisane w odpowiedni sposób dla odbiorców. Oznacza to przyjęcie odpowiedniego tonu i dobór słów – bez względu na to, czy jesteś beztroski i zabawny, czy profesjonalny i rzeczowy.
4. Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe
Oczywiście bylibyśmy niedbali, gdybyśmy nie wspomnieli o słowach kluczowych. Włączenie słów kluczowych do opisów produktów ma dwie podstawowe zalety. Po pierwsze, poprawia optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO) na stronach produktów. W końcu około 69% ruchu w Twojej witrynie handlu elektronicznego prawdopodobnie będzie pochodzić z Google.
Ponadto słowa kluczowe sygnalizują potencjalnym klientom, że Twój produkt odpowiada ich potrzebom. Jeśli wyszukują określone hasło, a to samo wyrażenie pojawia się w opisie produktu, klienci ci mogą być bardziej pewni, że produkt pasuje do tego, czego szukają:
Aby uwzględnić słowa kluczowe w opisach produktów, musisz:
Przeprowadź badanie słów kluczowych i zidentyfikuj frazy, których potencjalni klienci będą używać do wyszukiwania produktów podobnych do Twojego.
Wybierz co najmniej jedno podstawowe słowo kluczowe dla każdego produktu (i pamiętaj o uwzględnieniu słów kluczowych z długim ogonem).
Miej te słowa kluczowe pod ręką podczas pisania opisu produktu i umieszczaj je w wielu miejscach w tekście.
Aby jednak skutecznie używać słów kluczowych, należy unikać nadmiernego wypełniania nimi treści. Najlepiej umieszczać słowa kluczowe tylko wtedy, gdy są trafne i można je w naturalny sposób wkomponować w tekst.
Szablon opisu produktu na dobry początek
Wprowadzenie tych technik w życie może wymagać pewnej praktyki. Aby pomóc Ci zacząć, przygotowaliśmy szablon opisu produktu, którego możesz użyć, na podstawie kluczowych wskazówek, które omówiliśmy. Oczywiście możesz go dostosować w razie potrzeby, aby dopasować go do unikalnego stylu i odbiorców Twojego sklepu.
Tytuł produktu [Wstaw główne słowo kluczowe produktu.]
Krótki opis produktu [1–3 zdania, w formie akapitowej. Wyjaśnij klientowi zalety produktu i użyj silnego języka.]
Kluczowe cechy:
- Cecha nr 1 [Opisz cechę i jej zalety dla klienta w 1-2 zdaniach. Jeśli trafne i naturalne, dodaj podstawowe lub drugorzędne słowo kluczowe.]
- Cecha nr 2
- Cecha nr 3
Dodaj tyle cech, ile potrzebujesz
Charakterystyka produktu, odmiany i specyfikacje [Ta sekcja będzie się znacznie różnić w zależności od produktu. Podaj jak najwięcej szczegółowych informacji i używaj list i wykresów, aby ułatwić skanowanie.]
Wezwanie do działania (Call to action) [Na przykład przycisk Kup teraz lub Dodaj do koszyka. Powinno to być jasne i widoczne.]
Stworzenie skutecznego opisu produktu nie musi być trudne. Wystarczy wziąć pod uwagę elementy i strategie, które omówiliśmy.
Wnioski
Cel udanej podstrony produktu jest dwojaki. Na początek musi dostarczyć wszystkich informacji, których konsumenci będą potrzebować do podjęcia decyzji o zakupie. Powinno to być również przekonujące – mocne argumenty za zakupem produktu poprzez wybór tekstu i słów zorientowanych na klienta.
Jeśli chcesz stworzyć wysoce konwertujące strony produktowe dla własnego sklepu, możesz skorzystać z naszego szablonu opisu produktu i pamiętać o:
- Podaj szczegółowe informacje.
- Skoncentruj się na zaletach produktu.
- Używaj mocnych słów.
- Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe.