11 wrz Przydatne treści mogą istotnie wpłynąć na siłę strony www dzięki następnej aktualizacji rdzenia Google
Google twierdzi, że przyszłe aktualizacje podstawowego algorytmu mogą wzmocnić ranking stron z treściami które są pomocne użytkownikom.
Omawiana aktualizacja rozpoczęła się dwa tygodnie temu. Wczesne informacje zwrotne od specjalistów SEO i wydawców sugerują, że nowy sygnał rankingowy nie wpływa znacząco na wyniki wyszukiwania.
Dany Sullivan z Google odniósł się do opinii w zeszłym tygodniu, podkreślając, że aktualizacja „pomocnych treści: jest duża, pomimo niepotwierdzonych dowodów sugerujących inaczej.
Ponieważ aktualizacja jest ciągłym procesem, jej wpływ z czasem stanie się bardziej widoczny, w przeciwieństwie do poprzednich aktualizacji algorytmu, takich jak Google Panda i Google Penguin, które natychmiast spowodowały znaczące zmiany pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania.
W tym celu wiemy już, kiedy aktualizacja pomocnej zawartości może stać się bardziej zauważalna.
W tym tygodniu Dany Sullivan ponownie odpowiedział na opinie, ujawniając, że pomocne treści mogą wzmocnić stronę, gdy zostaną wprowadzone inne aktualizacje algorytmu.
Stwierdza:
Maybe the helpful content signal alone wasn’t enough to tip the scales and produce a change in someone’s particular situation, but when we do other updates (core, product reviews), it might add into that and be more significant….
— Danny Sullivan (@dannysullivan) September 6, 2022
Być może sam sygnał pomocnej treści nie wystarczył, aby przechylić szalę i wywołać zmianę w konkretnej sytuacji, ale kiedy robimy inne aktualizacje (podstawowe, recenzje produktów), może to dodać do tego i być bardziej znaczące….
Powyższy cytat pochodzi z dłuższego wątku na Twitterze, w którym Sullivan powtarza wiele z tych samych punktów dyskusji, co w zeszłym tygodniu.
Ponownie Sullivan mówi, że wpływ tej pomocnej aktualizacji zawartości jest zgodny z tym, czego się spodziewał:
Zauważalne nie oznacza, że każda witryna widzi zmianę i dlaczego tak się stało? Czy większość witryn jest nieprzydatna?
W powyższym cytacie robi ciekawą uwagę, ponieważ byłoby niepokojące, gdyby znaczna liczba witryn spadła w rankingach. To sugerowałoby, że Google wcześniej podnosiło wiele stron www, które publikują nieprzydatne treści.
Dobrze wiedzieć, że Google miał już wysoką poprzeczkę dla jakości treści w wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę, że pomocna aktualizacja treści nie podbiła rankingów wielu witryn.
Ostatnia atrakcja, którą można wyciągnąć z wątku tweeta Sullivana – jeśli Google pominęło kilka nieprzydatnych witryn podczas pierwszej fali wdrażania, nie oznacza to, że Google w końcu ich nie złapie.
Oto cytat (podkreślenie moje):
Jeśli przeszedłeś przez tę pierwszą wersję i nie miałeś żadnych zmian, to 1) gratulacje, dużo treści jest pomocnych i to prawdopodobnie ty, lub 2) jeśli masz nieprzydatne treści, nie powinieneś myśleć, że tego nie rozwiążemy i rozważ zmianę tego, co robisz…
To powiedziawszy, jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy aktualizacja pomocnych treści nie jest tak duża, jak inne zmiany algorytmu Google.
To nieustający wysiłek, jak lubi mawiać Google. Daj mu kilka miesięcy do roku, a różnice mogą być bardziej zauważalne podczas porównywania SERP przed i po przydatnej aktualizacji treści.