
14 paź Przewodnik SEO dla Twojego sklepu internetowego WooCommerce
Niezależnie od tego, czy jesteś w WooCommerce, czy niezdecydowany na CMS i myślisz o SEO, ten artykuł pomoże Ci w obu przypadkach.
Istnieje kilka popularnych sklepów internetowych, platform koszykowych i wtyczek.
Wszystkie mają swoje plusy i minusy, a jedną z najbardziej przyjaznych dla SEO opcji jest WooCommerce: popularna wtyczka e-commerce do WordPressa.
Według stanu na czerwiec 2022 r. WordPress obsługuje 64,2% wszystkich systemów zarządzania treścią.
To stawia go blisko szczytu wykresu CMS.
Patrząc konkretnie na e-commerce, WooCommerce jest najpopularniejszą technologią e-commerce wśród 1 miliona stron internetowych. Wtyczka WooCommerce stała się tak popularna, że WordPress nabył ją w 2015 roku.
Nasz zespół korzysta z WooCommerce od bardzo dawna. Chociaż jesteśmy blisko sklepów opartych o WooCommerce, jesteśmy trochę zaskoczeni, widząc WooCommerce na pierwszym miejscu mimo dużej siły Magento oraz pojawieniu się i popularności Shopify wśród kilku innych platform sklepowych w ciągu ostatnich kilku lat.
Nadal korzystamy z WooCommerce, ponieważ wierzymy w korzyści SEO, które czerpiemy z WordPressa i możemy dodać potrzebne nam funkcjonalnośi e-commerce.
Platformy takie jak Shopify i Magento najpierw robią zakupy, a na drugim miejscu stawiają na SEO.
Trudno jest uzyskać ten sam poziom CMS i innych aspektów, aby mieć kontrolę nad komponentami i zmiennymi do optymalizacji w innych wtyczkach.
Czasami rzeczy są zablokowane i nie można przejść do poziomu podstawowego lub motywu, aby zaktualizować kod i zająć się technicznym SEO.
Przejdź do:
- 1. Czy ma to jakiekolwiek znaczenie?
- 2. Co sprawia, że SEO WooCommerce jest wyjątkowe?
- 3. Najlepsze praktyki
- 4. Pierwsze kroki
- 5. SEO techniczne
- 6. SEO na stronie
- 7. SEO poza stroną
- 8. Popularne wtyczki SEO dla WooCommerce
- 9. Podsumowanie
Czy ma to jakiekolwiek znaczenie?
Być może pracujesz już w sklepie WooCommerce lub innej platformie e-commerce.
Jestem za każdą platformą, która będzie działać najlepiej dla Ciebie. Istnieją określone pułapy SEO, które możesz osiągnąć na różnych platformach.
WooCommerce również będzie miał pułapy, jeśli nie wykorzystasz sposobu, w jaki możesz go skonfigurować, jak radzisz sobie z optymalizacją WordPress jako całości i jak zdefiniowana jest ogólna strategia SEO.
Mam nadzieję, że jeśli pracujesz w WooCommerce lub zastanawiasz się, którą platformę wybrać i myślisz o SEO, ten artykuł pomoże Ci w tej podróży.
Co sprawia, że SEO WooCommerce jest wyjątkowe?
SEO WooCommerce jest wyjątkowe, ponieważ znajduje się w WordPress. Wiele z tego, co zrobisz, aby zoptymalizować witrynę e-commerce WooCommerce, jest zgodne z tym, co zrobiłbyś ogólnie dla witryny WordPress.
Ogólnie rzecz biorąc, przyjazne SEO korzyści WooCommerce w WordPress zaraz po instalacji lub w lekkiej konfiguracji obejmują:
- Analityka: WooCommerce ma rozbudowane analizy i łatwo łączy się z Google Analytics, dzięki czemu możesz łączyć dane odwiedzających własne i zewnętrzne.
- Treść: Łatwe łączenie funkcji e-commerce WooCommerce z zarządzaniem treścią WordPress.
- Organizacja: łatwo organizuj i zarządzaj za pomocą kategorii produktów, tagów i atrybutów.
Najlepsze praktyki
Większość najlepszych praktyk WooCommerce i WordPress jest zgodnych z szerszymi najlepszymi praktykami SEO dla e-commerce.
Obejmuje to zarządzanie technicznymi aspektami SEO e-commerce na stronie i poza nią w ramach ogólnej strategii i na poziomie taktycznym.
Jeśli jesteś nowy w SEO lub chcesz mieć pewność, że niczego Ci nie brakuje, polecam zapoznanie się z terminologią SEO.
Pierwsze kroki
Zanim dokonasz optymalizacji, upewnij się, że jesteś gotowy.
Gorąco polecam pracę nad opracowaniem planu działania i celów przed rozpoczęciem.
Znając swoją obecną skuteczność i sprawdzając, na jakie słowa kluczowe i tematy chcesz kierować reklamy, ważne są obie.
Analityka WooCommerce
Polecamy korzystanie z Google Analytics jako podstawowego źródła danych analitycznych i platformy dla WordPressa.
Wchodząc głębiej i konkretniej w analizy e-commerce, które można zintegrować z GA z WooCommerce, wtyczka GTM4WP to świetny sposób na uzyskanie tych danych.
Nie pomijaj mierzenia danych, które chcesz i potrzebujesz ze swojej witryny do SEO i szerszego śledzenia celów marketingowych. Zalecam nadanie priorytetu danym, zanim zagłębisz się w optymalizację, aby móc przechwycić dane bazowe do porównania, jeśli nie masz ich jeszcze w dobrym miejscu.
E-maile transakcyjne
Kolejną podstawową rzeczą, którą będziesz chciał zrobić, jest skonfigurowanie e-maili transakcyjnych. Kilka platform e-mail integruje się z WordPress i WooCommerce.
Jedną z naszych ulubionych opcji pod względem łatwości obsługi i dobrego wykonywania pracy jest funkcja transakcyjnych wiadomości e-mail Mailchimp.
Wcześniej nazywał się Mandrill i może obsługiwać komunikację e-mail po zakupie, taką jak potwierdzenia zamówienia i wysyłki.
Sam Mailchimp może być również używany do tworzenia automatycznych kampanii e-mailowych opartych na ścieżce klienta lub zachowaniach zakupowych, takich jak wiadomości e-mail o porzuceniu koszyka, odzyskaniu itp.
Taka funkcjonalność jest niezbędna, aby w pełni wykorzystać nasze inwestycje w SEO, a w przypadku ruchu ciężko pracujesz, aby dotrzeć do witryny i do koszyka.
Badanie słów kluczowych
Wiedza o tym, jakie słowa, wyrażenia, tematy i terminy są związane z przedmiotem, dla którego chcesz się pozycjonować, ma kluczowe znaczenie. Poza tym sprawdź, czy osoby szukające tych tematów są Twoimi potencjalnymi pożądanymi odbiorcami.
Istnieje wiele świetnych zewnętrznych narzędzi do badania odbiorców i słów kluczowych, takich jak Semrush, Moz i Ahrefs.
Są to płatne narzędzia o różnych poziomach subskrypcji, ale są liderami. Mają swoje mocne strony, pomagając Ci badać tematy, które są zgodne z Twoimi treściami, produktami i kategoriami oraz zagłębiają się w odpowiednie cele dla Twojego planu SEO.
Twórz listy, przypisuj je do swoich treści i używaj ich jako kontekstu podczas pracy nad najlepszymi praktykami optymalizacji, które należy zastosować.
SEO techniczne
Podobnie jak w przypadku każdej witryny, i zgodnie z szerszymi najlepszymi praktykami UX, chcesz, aby Twoja witryna ładowała się szybko, była indeksowana i nic jej nie spowalniało.
Kilka konkretnych czynników technicznych, które należy wziąć pod uwagę, skonfigurować i monitorować, może powstrzymać lub odblokować możliwość rankingu w porównaniu z witrynami równorzędnymi.
Indeksowanie
Niezbędne jest, aby Twoje treści zostały odnalezione.
Zaczyna się od upewnienia się, że masz czystą mapę witryny XML i plik robots.txt. Ponadto przejdź do Google Search Console, Narzędzi dla webmasterów Bing i narzędzi do weryfikacji innych firm, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z przeznaczeniem.
Użyj wtyczki Yoast (lub podobnej), aby dostosować ustawienia mapy witryny XML i plików robots.txt.
Yoast jest świetny w dostarczaniu opcji dołączania lub usuwania z tych plików, więc nie musisz w ogóle dotykać kodu ani ręcznie dostosowywać tych plików. Możesz dostosować ustawienia do swoich upodobań, a następnie przesłać je do weryfikacji za pomocą konsoli/narzędzi dla webmasterów.
Jakość strony
Istnieje wiele punktów danych i najlepszych praktyk dotyczących czasu ładowania strony, szybkości witryny i innych czynników, które Google bierze pod uwagę pod kątem „jakości strony”.
Ogólnie rzecz biorąc, chcesz zwracać uwagę na kluczowe wskaźniki internetowe i czasy wczytywania stron, aby mieć pewność, że masz szybko ładujące się strony, które nie szkodzą jakości obrazu i bogactwu treści dla użytkowników.
Podstawowe wskaźniki internetowe obejmują:
- Largest Contentful Paint (LCP)
- First Input Delay (FID).
- Cumulative Layout Shift (CLS).
Gorąco polecam zapoznanie się z tymi trzema aspektami kluczowych informacji internetowych.
Dowiedz się więcej o wskaźnikach:
Imagify i WP Rocket to zalecane wtyczki do optymalizacji obrazu i buforowania w celu poprawy czasu ładowania strony i ogólnej wydajności witryny.
Dostępność
Ważne jest, aby Twoje treści były dostępne dla wszystkich, w tym osób z wadami wzroku.
Obejmuje to kodowanie zgodnie ze wspólnymi standardami ADA i zapewnienie, że uwzględniono atrybuty alt i inne wskazówki.
Nie jest to zalecenie dotyczące wtyczek — polecam korzystanie z narzędzia innej firmy, takiego jak PowerMapper.com, do audytu stron w celu uzyskania przydatnych informacji potrzebnych do dostosowania elementów strony do standardów zalecanych przez radcę prawnego (nie jestem prawnikiem).
Dane strukturalne
Ważne jest korzystanie z dodatkowych wskazówek kontekstowych i możliwości kategoryzowania, katalogowania i oznaczania tematu. Wykorzystaj ją tam, gdzie to możliwe, aby uzyskać szczegółowe informacje dla swojej branży, zwłaszcza przy użyciu określonych atrybutów produktu.
Korzystając z mocy wtyczki Yoast, możesz jej użyć, aby dodać podstawowe znaczniki schematu do stron w swojej witrynie.
Polecam przeczytać więcej o schemacie i jego działaniu, zanim zagłębimy się w implementację, jeśli jest to nowa koncepcja.
Kanoniczne adresy URL i permalinki
Sklepy internetowe z natury mogą mieć złożoność i problemy z powielaniem treści.
Niezależnie od tego, czy masz produkt, który pojawia się w wielu kategoriach, czy po prostu masz do czynienia ze sposobem „po wyjęciu z pudełka”, w którym WordPress i WooCommerce generują wiele oddzielnych adresów URL dla jednej strony, musisz uwzględnić jedną „kanoniczną” wersję dla wyszukiwarek indeksować, wyświetlać w wynikach wyszukiwania i agregować wszystkie wartości linków.
Polecam tutaj ponownie Yoast do obsługi kanonicznych.
Polecam również wtyczkę Redirection, jeśli masz strony, które się przenoszą, produkty wycofane lub musisz na stałe przekierować 301 konkretną stronę na inną.
Pamiętaj o tym, jak używasz kanonicznych i przekierowań, i zawsze sprawdzaj poprawność za pomocą narzędzi takich jak Screaming Frog lub innych lekkich narzędzi do testowania przekierowań.
Chcesz uniknąć konfliktów między wieloma wtyczkami, które mogą wysyłać niewłaściwy sygnał do wyszukiwarek lub powodować złe wrażenia dla użytkowników (wysyłanie błędów 404, pętle przekierowań itp.).
Breadcrumbs
Inaczej zwane okruszki to linki na stronach wewnętrznych, które pokazują użytkownikowi (a także wyszukiwarce), gdzie znajduje się w witrynie pod względem ścieżki nawigacyjnej lub głębokości.
Pozwalają użytkownikom zobaczyć, jak daleko są zagłębieni w konkretną kategorię produktów, kategorię bloga lub inną sekcję wnętrza, a także sposób, w jaki kliknij, aby wrócić do poprzedniej strony.
Zazwyczaj są one zakodowane w motywie witryny WordPress jako element domyślny. Wtyczka Yoast doskonale nadaje się do dodawania do nich znaczników schematu dla WordPress/WooCommerce.
SEO na stronie – On-page SEO
Czynniki rankingu na stronie i aspekty SEO dla SEO e-commerce, które chcesz uwzględnić w swojej witrynie WooCommerce, obejmują:
Adresy URL
Poza technicznymi aspektami implementacji znaczników kanonicznych i próby zarządzania zduplikowaną treścią, aby wyszukiwarki indeksowały i oceniały pojedynczą wersję Twoich stron – w tym kategorie i produkty – nie chcesz przegapić okazji do uwzględnienia ważnych kontekstowych słów kluczowych w Twoje adresy URL.
Użyj natywnych konwencji nazewnictwa stron i narzędzi WordPressa, aby umieścić znaczące słowa kluczowe (bez przesady lub upychania) w ciągu adresu URL.
Tagi
Jak każdy plan SEO, będziesz chciał mieć zoptymalizowany niestandardowy tytuł, opis meta i tagi nagłówków na każdej stronie. Podobnie jak w przypadku każdej dużej witryny lub witryny korporacyjnej, jeśli masz wiele produktów, znajdź sposoby skalowania tworzenia tagów z zawartością opartą na danych tam, gdzie to możliwe.
Użyj Yoast do tworzenia niestandardowych tytułów i opisów meta na każdej stronie.
Podobnie jak kopiowanie i adresy URL, spójrz również na to, jak ustawienia domyślne są skonfigurowane do pobierania elementów dynamicznych i ustawiania tych, których możesz użyć. W ten sposób możesz tworzyć formuły tworzenia tagów, które nie wymagają pisania niestandardowych tagów dla każdej strony, aby osiągnąć unikalne tagi na cele strony.
Powielone treści
Unikalny, zoptymalizowany tekst może być wyzwaniem dla witryn e-commerce.
Podobnie jak w przypadku tagów, możesz mieć problemy z robieniem tego na dużą skalę. Lub możesz mieć wiele podobnych produktów. Znajdź sposoby, aby zainwestować w czas poświęcony na pisanie zgodnie z najlepszymi praktykami, unikaj powielania treści i skaluj ją programowo tam, gdzie to możliwe, zachowując wysoką jakość.
Obrazy
Atrybuty plików graficznych to obszar, w którym można umieścić odpowiednie, kontekstowe słowa kluczowe opisujące tematykę obrazu.
Jest to ważne w przypadku zdjęć produktów, zdjęć na poziomie kategorii produktów i wszelkich treści w Twojej witrynie.
Są ważne z punktu widzenia spełnienia standardów dostępności – a także dla wyszukiwarek – aby zrozumieć kontekst obrazu.
Zarządzaj nimi w centrum multimedialnym w WordPress podczas przesyłania lub później, edytując obrazy za pomocą karty multimediów lub przechodząc na stronę i klikając obraz, aby przejrzeć i edytować właściwości.
Recenzje produktu
Unikalna treść generowana przez użytkowników może pomóc w dodaniu kontekstowej kopii uzupełniającej kopię na stronie produktu.
Dodany kontekst i inny typ potencjalnego elementu schematu można dodać wraz z recenzjami produktów.
Mój zespół wykorzystuje i poleca wtyczkę stamped.io do łatwego zarządzania i wdrażania recenzji.
Dostępnych jest jednak wiele świetnych wtyczek do zarządzania recenzjami, które różnią się pod względem kosztów, łatwości wdrożenia i złożoności.
Czytaj więcej:
SEO poza stroną
SEO e-commerce, podobnie jak większość SEO, wymaga czynników poza stroną, aby opierać się na taktyce technicznej i taktyce skoncentrowanej na stronie/treści.
Te czynniki są bardziej ogólne i najmniej związane konkretnie z WooCommerce, ale nie powinny być pomijane w Twoim planie SEO:
Linki
Szukaj wysokiej jakości linków przychodzących związanych z branżą/kontekstem do swoich produktów, kategorii i treści.
Obejmuje to naturalne stowarzyszenia, takie jak producenci, partnerzy, podmioty stowarzyszone, wzmianki związane z PR i inne wysokiej jakości naturalne źródła.
Media społecznościowe
Jasne, toczy się debata na temat tego, czy jest to bezpośredni czynnik rankingowy.
Niezależnie od tego, umieść link do swojej witryny z treści mediów społecznościowych, aby zbudować kontekst i połączenia oraz wyszukać obszary możliwości w krajobrazie mediów społecznościowych, aby uzyskać linki i wzmianki.
Zaangażowanie
Szukaj innych okazji do zaangażowania i wzmianek online.
Niezależnie od tego, czy jest to część planu PR, strategii influencerskiej, czy innych sposobów, w jakie Twoja marka zostanie wymieniona, wykorzystaj je.
Szukaj ich i szukaj wysokiej jakości treści, aby odnieść się do Twojej.
Popularne wtyczki SEO dla WooCommerce
Możesz wzmocnić WooCommerce za pomocą innych wtyczek WordPress, z których wiele jest bezpłatnych.
Oto podsumowanie wtyczek, które zauważyłem, związanych z poszczególnymi elementami, które chcesz zoptymalizować.
Zalecane przez nas wtyczki WordPress do korzystania z WooCommerce (i w wielu przypadkach ogólnie dla WordPress) SEO obejmują:
- Yoast: wtyczka SEO, która utworzy edytowalną mapę witryny i pliki robots.txt, pomoże zmienić metadane produktów na stronach produktów, dodać podstawowy schemat, obsłużyć kanonizację, bułkę tartą itp.
- Imagify: Do optymalizacji obrazu pod kątem czasu ładowania strony i optymalizacji szybkości witryny.
- WP Rocket: Do buforowania w celu poprawy wydajności witryny.
- Redirection: do tworzenia dowolnych przekierowań 301, których potrzebujesz w ramach strategii SEO.
- Stamped.io (Lub podobna usługa): Do zarządzania recenzjami produktów klientów.
- GTM4WP: Umożliwia wdrożenie ulepszonego śledzenia e-commerce dla Google Analytics.
Wspaniałą rzeczą w tych wtyczkach jest to, że jeśli masz trochę doświadczenia z WordPressem, możesz nie potrzebować programisty do ich skonfigurowania.
Jak każda wtyczka, Twoja infrastruktura WordPress może wpływać na Twój poziom dostępu i wszelkie niestandardowe aspekty wymagane do wdrożenia w zależności od tego, jak współdziałają z innymi wtyczkami lub funkcjami.
Podsumowanie
Dziękujemy że dobrnąłeś/ęłaś do końca i poznałeś/aś kilka tematów związanych z SEO WooCommerce.
Należą do nich fakt, że wszystkie wspaniałe zalety WordPressa dla SEO przekładają się na WooCommerce, podobnie jak wiele szerszych najlepszych praktyk SEO dla e-commerce.
Możemy być stronniczy w oparciu o nasze doświadczenie i gwarantuję, że inni mogą wskazać na Magento, Shopify i inne witryny e-commerce, które są doskonale zoptymalizowane pod SERP.
Uwielbiam to, co jest jedną z największych zalet SEO w WooCommerce
To, że jest tańszy we wdrożeniu niż niektóre rozwiązania dla dużych firm, jest bogatszy w funkcje niż niektóre z tych, które są reklamowane jako bardzo łatwe w konfiguracji i pozwala na bogatsze ogólne wrażenia użytkownika.
Ponadto ma połączone zalety SEO WordPress i WooCommerce.