Skip to content
Agencja marketingu AI – Gagan Media LTDAgencja marketingu AI – Gagan Media LTD
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron www
    • Reklama w GOOGLE
    • Tworzenie stron www
    • Sklep internetowy
    • Identyfikacja wizualna firmy
    • Projektowanie graficzne / Przygotowanie materiałów do druku
    • Strategia i Analizy Marketingowe
    • Copywriting
    • Obsługa Social Media
    • Produkty promocyjne
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Uzyskaj wycenę
Poradnik, WooCommerce, Wordpress

Poręczny słowniczek pojęć dotyczących e-mail marketingu

Posted on 10 grudnia 202119 września 2022 by Patryk Gagan

Czy wysyłasz wiadomość e-mail, gdy użytkownicy wypełniają formularz w Twojej witrynie? Gratulacje, to jest e-mail marketing! Według specjalistów w branży marketing e-mailowy jest tak ważny, że 4 na 5 marketerów wolałoby zrezygnować z mediów społecznościowych niż z e-mail marketingu. Ten słownik przedstawia terminy, które musisz znać, oraz inne zwroty, z którymi możesz się spotkać w branży.

Terminologia e-mail marketingu, którą warto znać

E-mail marketing jest istotną częścią Twojej ogólnej strategii marketingu.

A

Acceptance rate (Wskaźnik akceptacji) – Mierzy procent poczty, która nie wróciła do nadawcy.

B

Bounce rate (Współczynnik odrzuceń) – Liczba użytkowników, którzy szybko opuścili wiadomość e-mail.

C

CAN-SPAM – Oficjalna nazwa: Ustawa Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing Act z 2003 r. Cel: Ustawowe przyznanie użytkownikom praw do tego, w jaki sposób firmy mogą do nich wysyłać e-maile, nakreśla kary dla tych, którzy łamią prawo.

Click rate – Liczba kliknięć w porównaniu do liczby wysyłek.

Click-through rate (Współczynnik klikalności) – Liczba klikniętych linków w porównaniu do liczby otwarć. Jest również wyrażany w procentach i jest uważany za silniejszy wskaźnik zaangażowania.

CRM – Oznacza platformę do zarządzania relacjami z klientami. CRM to system służący do przechowywania kontaktów i informacji o klientach.

D

Double opt-in (Podwójna akceptacja) – Po przesłaniu przez użytkownika informacji, które mają znaleźć się na liście e-mailowej, wysyłany jest e-mail z prośbą o potwierdzenie subskrypcji. Użytkownicy, którzy nie potwierdzą, nie są umieszczani na liście. Jest to taktyka, dzięki której Twoja lista e-mailowa jest czysta i pełna zaangażowanych użytkowników.

Drag and drop email (Przeciągnij i upuść e-mail) – Niektóre programy, klienci poczty e-mail oferują gotowe bloki wiadomości e-mail, którymi można manipulować, aby utworzyć wiadomość e-mail bez znajomości języka HTML.

E

Email service provider (Dostawca usług poczty e-mail) – Aplikacja umożliwiająca wysyłanie e-maili do listy subskrybentów.

H

Hard bounce (Twarde odbicie) – Stały powód, dla którego wiadomość e-mail nie może zostać dostarczona, na przykład klient poczty e-mail zablokował nadawcę.

HTML email (E-mail w formacie HTML) – Wiadomość e-mail w formacie HTML to wiadomość e-mail utworzona w całości za pomocą kodu HTML.

L

Landing page – Strona internetowa, na której zachęcasz do rejestracji przez e-mail.

List segmentation (Segmentacja listy) – Organizowanie i rozdzielanie listy kontaktów e-mail na podstawie preferencji, demografii, zaangażowania i nie tylko.

O

Open rate – Liczba otworzenia wiadomości e-maili w porównaniu do liczby wysyłek. Często wyrażane w procentach. Zazwyczaj wskaźnik otwarć był dobrym wskaźnikiem zaangażowania, ale ostatnie zmiany dotyczące prywatności oznaczają, że jest to mniej dokładny wskaźnik.

P

Plain text email (Zwykły e-mail tekstowy) – Wiadomość e-mail nie zawierająca obrazów ani kodu HTML, po prostu tekst.

Preview text (Podgląd tekstu) – Tekst, który jest często wyświetlany w klientach poczty e-mail po wierszu tematu.

S

Soft bounce – Istnieje wiele powodów, dla których wiadomość e-mail może się delikatnie odbijać i zwykle jest to tymczasowe, na przykład wiadomość e-mail jest za duża lub skrzynka pocztowa jest pełna.

Spam – Nieodpowiednie lub nieistotne wiadomości.

Subject (Temat) – Temat wiadomości e-mail.

Subscribe (Subskrypcja) – Użytkownicy zapisują się na listę e-mailową.

U

Unsubscribe and unsubscribe rate (Zrezygnuj z subskrypcji i wypisz się listy mailingowej) – Użytkownicy usuwają swoje adresy e-mail z listy. Wskaźnik wypisów to liczba wypisów w porównaniu do liczby wysyłek dla danego e-maila.

Szukasz wsparcia w zakresie marketingu e-mailowego?

Podczas gdy e-mail marketing w swojej najbardziej podstawowej postaci polega na kontaktowaniu się z zainteresowanym klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej, Twoja firma może odnieść wiele korzyści z silnej strategii e-mail marketingu. Zespół ekspertów Gagan Media pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w osiąganiu celów marketingowych. Zobacz nasze usługi e-mail marketingu i skontaktuj się już dziś.

This entry was posted in Poradnik, WooCommerce, Wordpress and tagged CAN-SPAM, E-mail marketing, Google, HTML email, Marketing.
Patryk Gagan

4 wskazówki dotyczące pisania konwertujących opisów produktów
Co to jest znacznik schematu (Schema Markup) i jak go używać?

Chcesz rozwinąć firmę online? Porozmawiajmy.

Zawsze jesteśmy gotowi pomóc i odpowiedzieć na Twoje pytania.

Umów darmową konsultację – zaplanujemy strategię szytą na miarę.

Telefon

+48 503 090 090

Mail

patryk@gagan.pl

©Gagan Media LTD 2025. All rights reserved.

Polityka prywatności

  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron www
    • Reklama w GOOGLE
    • Tworzenie stron www
    • Sklep internetowy
    • Identyfikacja wizualna firmy
    • Projektowanie graficzne / Przygotowanie materiałów do druku
    • Strategia i Analizy Marketingowe
    • Copywriting
    • Obsługa Social Media
    • Produkty promocyjne
  • Aktualności
  • Kontakt

Wypełnij formularz aby uzyskać szybką wycenę projektu.

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Opisz projekt którego dotyczy zapytanie, im więcej szczegółów tym lepiej. W przypadku zapytania o sklep online, podaj branżę, orientacyjną liczbę produktów, schamat oraz ilość kategorii produktów.

    Wypełnij formularz aby uzyskać szybką wycenę projektu.

      Imię i nazwisko (wymagane)

      Adres email (wymagane)

      Numer telefonu

      Opisz projekt którego dotyczy zapytanie, im więcej szczegółów tym lepiej. W przypadku zapytania o sklep online, podaj branżę, orientacyjną liczbę produktów, schamat oraz ilość kategorii produktów.