21 wrz Dlaczego możesz potrzebować nowej strony internetowej?
Podjęcie decyzji o budowie nowej strony internetowej lub zainwestowaniu w jej odświeżenie czasami wymaga sporej determinacji. Oprócz wizualnego aspektu są również inne, dość istotne które musisz wziąć pod uwagę. Zebraliśmy kilka sposobów na określenie, czy potrzebujesz nowej witryny internetowej, a także tego, czego powinieneś się spodziewać po jej uruchomieniu.
Proces decyzyjny dotyczący nowej strony internetowej można podzielić na trzy kategorie:
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
- Branding – Identyfikacja wizualna
- (UX User Experience) Doświadczenie użytkownika
Kategorie te do pewnego stopnia się pokrywają i ważne jest, aby pamiętać, że witryny działają jako całość – więc zaadresowanie pojedynczego elementu witryny nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Poprawa UX (doświadczenia użytkownika) niekoniecznie poprawi Twoje SEO. Masz szybką stronę internetową? Nie ma znaczenia, jeśli wyszukiwarki nie mogą jej znaleźć. Podobnie w drugą stronę, nawet doskonałe SEO nie pomoże, jeśli wrażenia użytkownika są kiepskie lub strona wygląda jak coś z czasów AOL.
Jeśli potrzebujesz jasnej definicji terminów użytych w tym artykule, upewnij się, że masz otwarty nasz podręczny słowniczek SEO.
Dlaczego warto zaprojektować nową stronę internetową?
Oto główne zalety nowej strony internetowej, a także związane z nią elementy które świadczą że działa i osiąga określone cele:
Poprawa SEO
Słabe SEO oznacza, że wyszukiwarki takie jak Google nie mogą znaleźć Twoich treści, co oznacza, że użytkownicy również nie będą mogli jej znaleźć. Nowa witryna internetowa to okazja do zoptymalizowania istniejących treści, analizowania treści konkurencji i tworzenia nowych podstron, które odzwierciedlają wszystkie Twoje towary lub usługi w celu przechwytywania ruchu o wysokiej wartości.
Optymalizacja nowej witryny pod kątem SEO pomoże Ci kierować reklamy na określone słowa kluczowe, zmniejszyć kanibalizację słów kluczowych, przemyśleć nawigację i hierarchię linków oraz poinformować, ile stron jest tworzonych dla nowej witryny. Badając słowa kluczowe, będziesz w stanie przeanalizować ilość i jakość ruchu w sieci wyszukiwania powiązanego z każdą frazą kluczową, a następnie pogrupować te słowa kluczowe do wykorzystania na poszczególnych stronach. To jest coś, co zespół content marketingu i SEO Gagan Media robi bardzo, bardzo dobrze.
Nowa strona internetowa to także szansa na ocenę, które podstrony powinny wyświetlać się w głównym pasku nawigacyjnym jako strony nadrzędne. Struktura witryny powinna być kształtowana przez bieżące przepływy zachowań użytkowników, idealną indeksowalność dla SEO i wypełnianie luki w intuicyjnym interfejsie użytkownika.
Oznaki SEO świadczące, że potrzebujesz nowej strony internetowej
- Brak rankingu lub niskie pozycje dla głównych celów słów kluczowych niezwiązanych z marką
- Mała liczba sesji
- Szeroki stosunek sesji do nowych użytkowników
- Ruch trafia tylko na stronę główną
- Strony są wykrywane, ale nie są indeksowane
- Obecna platforma internetowa nie pozwala na niestandardowe metadane na niektórych typach podstron
Aktualizacja identyfikacji wizualnej marki
Twoja witryna musi dokładnie odzwierciedlać Twoją markę. Chociaż oczekuje się (co jest niezbędne!), aby Twoja marka ewoluowała, Twoje zasoby cyfrowe powinny dotrzymywać kroku. Odbiorcy oczekują spójności marki; chcą, aby Twoja witryna bezproblemowo łączyła się z tym, co słyszeli, widzieli lub doświadczyli na temat Twojej marki online lub osobiście. Różnice w kolorach, logo lub elementach projektu mogą być dla użytkowników wstrząsające. Może to wpłynąć na ich zachowanie i obniżyć ich zaufanie do Twojej marki.
Aktualizacja strony www zgodnej z obecnym identyfikacją wizualną i pozostałymi zmianami obejmuje:
- Aktualną ideę komunikacyjną
- Spójny głos marki, wiadomości i hasła marketingowe (patrz: Idealny brand claim (slogan marki))
- Aktualna lokalizacja, produkty, zespół firmy oraz fotografie
- Spójne loga, rodzaj czcionek i kolory.
Zobacz również: Analizy i Strategie Marketingowe
Choć może to być czasochłonne, odświeżenie strony internetowej jest doskonałą okazją do zgromadzenia zapasów fotografii, filmów i elementów projektowych, które mogą ustanowić nowe standardy na wszystkich platformach cyfrowych. Tworzenie stałych zasad projektowania i marki w Twojej domenie można łatwo przenieść do mediów społecznościowych, reklam i wszędzie tam, gdzie reprezentowana jest Twoja marka.
Oznaki które mogą świadczyć że Twoja identyfikacja wizualna wymaga uaktualnienia
- Wysoki współczynnik odrzuceń, szczególnie w sesjach bezpośrednich i ruchu z bezpłatnych wyszukiwań markowych słów kluczowych
- Krótki czas trwania sesji
- Niespójność wizualna na różnych podstronach, materiały do pobrania itp.
UX User Experience – Doświadczenia użytkownika
Zdominowałeś SERP. Zachwyciłeś użytkowników swoim brandingiem… ale nic się nie dzieje. Możesz mieć problem z UX-em na stronie www, który należy naprawić.
UX ocenia, jak łatwo jest korzystać z Twojej witryny. Utrzymuje gościa, dopóki nie dostanie tego, po co przyszedł. Doskonałe wrażenia użytkownika są intuicyjne i pomagają jak najszybciej skierować użytkowników ze strony docelowej do konwersji. Konwersja to wszystko, co liczy się jako wygrana dla Twojej firmy, na przykład:
- sprzedaż online
- wypełnienie formularza
- zapisanie się do newslettera
- rozmowa telefoniczna
Doświadczenie użytkownika to ogólny termin, który może odnosić się do wszystkiego, od podstawowych wskaźników internetowych po często pomijane wymagania dostępności ADA.
Oznaki w UX oznaczające że potrzebujesz nowej strony internetowej
- Wysoki współczynnik odrzuceń
- Niski współczynnik konwersji
- Mała liczba stron na sesję
- Niska liczba aktywnych użytkowników w ciągu 30 dni
- Duża rozbieżność między współczynnikami konwersji mobilnych i stacjonarnych
Skąd mam wiedzieć, czy potrzebuję nowej strony internetowej?
Nowa strona internetowa to poważna decyzja dla organizacji niezależnie od jej wielkości. Nasz zespół z przyjemnością pomoże Ci przejść przez cały proces, zadawać pytania i odpowiadać na nie, przeprowadzać burze mózgów i być częścią nowego projektu strony internetowej. Jeśli jesteś gotowy, aby zacząć, skontaktuj się z nami już dziś.
Często zadawane pytania dotyczące nowej witryny
Czy myślisz o wielkim rozwoju? To jedne z najczęstszych pytań, jakie zadają nam klienci, gdy decydują się na nową stronę internetową.
Jaki jest zwrot z inwestycji w nową stronę internetową?
ROI to proste równanie, ale aby określić dokładny ROI, musisz przypisać wartość do każdej konwersji lub realizacji celu. W przypadku e-commerce jest to tak proste, jak śledzenie zwiększonych przychodów. Generowanie leadów B2B wymaga spojrzenia na łączne przychody i przypisać wartość kwalifikowanego leada — będzie to wymagało obliczenia średniego wskaźnika zamknięcia leada.
Jakkolwiek mierzysz konwersję, równanie ROI to (Wzrost przychodów – Koszt) / Koszt.
Możesz również uwzględnić cele, takie jak lepsze utrzymanie klientów, wyższy współczynnik konwersji lub wskaźniki zaangażowania witryny, takie jak czas trwania sesji, w ramach oceny zwrotu z inwestycji w witrynie.
Czy przekierowania 301 są ważne do nowej witryny?
Och, są krytyczne. Utworzenie listy przekierowań między stronami zmniejsza ryzyko 404 stron, które zatrzymają użytkowników w martwym punkcie i obniżą wiarygodność Twojej witryny. Przekierowania 301 zapewniają również, że użytkownicy dotrą tam, gdzie muszą, w nowej witrynie, która może nie mieć idealnej korelacji 1:1 między poprzednimi i nowymi adresami URL. Ta lista między stronami daje organizacjom szansę znalezienia właściwej mapy dla użytkowników korzystających z nieaktualnych linków.
Po jakim czasie nowa strona internetowa będzie generować ruch?
Częścią przejścia do nowej witryny jest indeksowanie treści w Google i Bing. Jeśli upewniłeś się, że Twoje podstrony są przygotowane do zindeksowania, a wskaźniki SEO po uruchomieniu są dobre, w większości przypadków ruch w Twojej nowej witrynie pojawi się w ciągu dni lub tygodnia. Jeśli dobrze wykonałeś prace, Twoja witryna nie powinna odnotowywać przedłużającego się spadku liczby sesji witryny po jej odświeżeniu czy migracji.
Masz więcej pytań? Skontaktuj się. Jesteśmy tutaj, aby pomóc zaprojektować, zbudować i uruchomić Twoją nową stronę internetową. Zacznijmy już dziś.