6 porad Google dotyczących SEO dla sklepów internetowych

6 porad Google dotyczących SEO dla sklepów internetowych

6 porad Google dotyczących SEO dla sklepów internetowych

Google wymienia sześć sposobów optymalizacji witryny e-commerce pod kątem wyników wyszukiwania przy użyciu uporządkowanych danych strukturalnych i Google Merchant Center nazywanego ostatnio również Google dla Sprzedawców.

Google udostępnia sześć wskazówek dotyczących SEO, które łączą uporządkowane dane i Merchant Center, aby jak najlepiej wykorzystać obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Alan Kent, rzecznik programistów w Google, szczegółowo opisuje każdą wskazówkę w nowym filmie opublikowanym na kanale YouTube Centrum wyszukiwarki Google.

W całym filmie Kent kładzie nacisk na korzystanie z Google Merchant Center, ponieważ umożliwia ono sprzedawcom przesyłanie danych produktów za pośrednictwem ustrukturyzowanych plików danych.

Kanały Merchant Center są przeznaczone do odczytywania przez komputery, co oznacza, że ​​dane są pobierane w sposób bardziej niezawodny niż Googlebot indeksujący Twoją witrynę.

Nie oznacza to jednak, że powinieneś zrezygnować z używania danych strukturalnych na stronach produktów i polegać wyłącznie na Merchant Center. Uporządkowane dane produktów pozostają niezbędne, nawet jeśli przekazujesz dane produktów bezpośrednio do Google za pomocą pliku danych Merchant Center.

Google może porównywać dane z pliku danych Merchant Center z uporządkowanymi danymi w Twojej witrynie.

Zalecenia Google dotyczące SEO dla witryn e-commerce koncentrują się na jak najlepszym wykorzystaniu obu narzędzi.

1. Upewnij się, że produkty są indeksowane

Googlebot może pominąć strony podczas indeksowania witryny, jeśli nie są one połączone z innymi stronami. Na przykład w witrynach e-commerce niektóre strony produktów są dostępne tylko z wyników wyszukiwania w witrynie.

Możesz upewnić się, że Google indeksuje wszystkie strony Twoich produktów, korzystając z takich narzędzi, jak mapa witryny XML i Google Merchant Center.

Utworzenie pliku danych o produktach w Merchant Center pomoże Google odkryć wszystkie produkty w Twojej witrynie. Adresy URL stron produktów są udostępniane robotowi Googlebotowi w celu wykorzystania ich jako punktów początkowych do indeksowania potencjalnie dodatkowych stron.

2. Sprawdź dokładność wyników wyszukiwania cen produktów

Jeśli Google nieprawidłowo wyodrębni dane o cenach ze stron Twoich produktów, może wyświetlić w wynikach wyszukiwania Twoją pierwotną cenę, a nie cenę po obniżonej cenie.

Aby dokładnie podawać informacje o produkcie, takie jak cena detaliczna, rabaty i cena netto, zalecamy dodanie uporządkowanych danych do stron produktów i udostępnienie Google Merchant Center uporządkowanych plików danych o produktach.

Pomoże to Google uzyskać prawidłową cenę ze stron produktów.

3. Zminimalizuj opóźnienie cen i dostępności produktów

Google indeksuje strony internetowe w Twoim sklepie internetowym zgodnie z własnym harmonogramem. Oznacza to, że Googlebot może nie zauważyć zmian w Twojej witrynie do następnego indeksowania.

Opóźnienia te mogą prowadzić do opóźnień w wynikach wyszukiwania w stosunku do zmian w witrynie, takich jak wyprzedaż produktu.

Najlepiej byłoby, gdybyś dążył do zminimalizowania niespójności w danych o cenach i dostępności między Twoją witryną a zrozumieniem Twojej witryny przez Google z powodu opóźnień czasowych.

Google zaleca korzystanie z plików danych o produktach Merchant Center, aby strony były aktualizowane według bardziej spójnego harmonogramu.

4. Upewnij się, że produkty kwalifikują się do uzyskania obszernych wyników produktów

Aby uzyskać wyniki z elementami rozszerzonymi dotyczące produktów, musisz korzystać z uporządkowanych danych produktów.

Aby uzyskać specjalny, bogaty format prezentacji produktów, Google zaleca podawanie uporządkowanych danych na stronach produktów i pliku danych produktów w Merchant Center.

Pomoże to upewnić się, że Google rozumie, jak wyodrębniać dane produktów, aby wyświetlać wyniki z elementami rozszerzonymi.

Jednak nawet przy prawidłowych danych strukturalnych wyniki rozszerzone są wyświetlane według uznania Google.

5. Udostępniaj lokalne dane o asortymencie produktów

Upewnij się, że Twoje produkty w sklepie zostaną znalezione przez osoby wprowadzające zapytania z frazą „w pobliżu”.

Najpierw zarejestruj lokalizację swojego sklepu stacjonarnego w profilu firmy w Google, a następnie prześlij plik danych o asortymencie lokalnym do Merchant Center.

Plik danych o asortymencie lokalnym zawiera identyfikatory produktów i kody sklepów, więc Google wie, gdzie fizycznie znajdują się Twoje zasoby.

Jako dodatkowy krok Google zaleca użycie narzędzia o nazwie Pointy. Pointy to urządzenie firmy Google, które łączy się z systemem POS w sklepie i automatycznie informuje Google o danych inwentaryzacyjnych z Twojego fizycznego sklepu.

Dane służą do aktualizowania wyników wyszukiwania.

6. Zarejestruj się w zakładce Zakupy Google

Może się okazać, że Twoje produkty są dostępne w wynikach wyszukiwania, ale nie pojawiają się na karcie Zakupy.

Jeśli nie masz pewności, czy Twoje produkty pojawiają się w zakładce Zakupy, najprostszym sposobem, aby się dowiedzieć, jest ich wyszukanie.

Same ustrukturyzowane dane i pliki danych o produktach nie wystarczą, by umieścić je na karcie Zakupy.

Aby móc korzystać z karty Zakupy, prześlij pliki danych produktów za pośrednictwem Merchant Center i włącz opcję „Przestrzenie w Google”.

Aby uzyskać więcej informacji na temat powyższych wskazówek, zobacz pełny film wideo od Google poniżej:

Wsparcie SEO dla sklepu internetowego

Zdajemy sobie sprawę że powyższe zagadnienia SEO są mogą być trudne w implementacji! Na szczęście w Gagan Media specjalizujemy się i stale poszerzamy swoją wiedzę na temat skutecznego pozycjonowania stron dla naszych klientów. Jeżeli potrzebujesz wsparcia Skontaktuj się z nami już dziś.