03 wrz 6 porad Google dotyczących SEO dla sklepów internetowych
Google wymienia sześć sposobów optymalizacji witryny e-commerce pod kątem wyników wyszukiwania przy użyciu uporządkowanych danych strukturalnych i Google Merchant Center nazywanego ostatnio również Google dla Sprzedawców.
Google udostępnia sześć wskazówek dotyczących SEO, które łączą uporządkowane dane i Merchant Center, aby jak najlepiej wykorzystać obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Alan Kent, rzecznik programistów w Google, szczegółowo opisuje każdą wskazówkę w nowym filmie opublikowanym na kanale YouTube Centrum wyszukiwarki Google.
W całym filmie Kent kładzie nacisk na korzystanie z Google Merchant Center, ponieważ umożliwia ono sprzedawcom przesyłanie danych produktów za pośrednictwem ustrukturyzowanych plików danych.
Kanały Merchant Center są przeznaczone do odczytywania przez komputery, co oznacza, że dane są pobierane w sposób bardziej niezawodny niż Googlebot indeksujący Twoją witrynę.
Nie oznacza to jednak, że powinieneś zrezygnować z używania danych strukturalnych na stronach produktów i polegać wyłącznie na Merchant Center. Uporządkowane dane produktów pozostają niezbędne, nawet jeśli przekazujesz dane produktów bezpośrednio do Google za pomocą pliku danych Merchant Center.
Google może porównywać dane z pliku danych Merchant Center z uporządkowanymi danymi w Twojej witrynie.
Zalecenia Google dotyczące SEO dla witryn e-commerce koncentrują się na jak najlepszym wykorzystaniu obu narzędzi.
1. Upewnij się, że produkty są indeksowane
Googlebot może pominąć strony podczas indeksowania witryny, jeśli nie są one połączone z innymi stronami. Na przykład w witrynach e-commerce niektóre strony produktów są dostępne tylko z wyników wyszukiwania w witrynie.
Możesz upewnić się, że Google indeksuje wszystkie strony Twoich produktów, korzystając z takich narzędzi, jak mapa witryny XML i Google Merchant Center.
Utworzenie pliku danych o produktach w Merchant Center pomoże Google odkryć wszystkie produkty w Twojej witrynie. Adresy URL stron produktów są udostępniane robotowi Googlebotowi w celu wykorzystania ich jako punktów początkowych do indeksowania potencjalnie dodatkowych stron.
2. Sprawdź dokładność wyników wyszukiwania cen produktów
Jeśli Google nieprawidłowo wyodrębni dane o cenach ze stron Twoich produktów, może wyświetlić w wynikach wyszukiwania Twoją pierwotną cenę, a nie cenę po obniżonej cenie.
Aby dokładnie podawać informacje o produkcie, takie jak cena detaliczna, rabaty i cena netto, zalecamy dodanie uporządkowanych danych do stron produktów i udostępnienie Google Merchant Center uporządkowanych plików danych o produktach.
Pomoże to Google uzyskać prawidłową cenę ze stron produktów.
3. Zminimalizuj opóźnienie cen i dostępności produktów
Google indeksuje strony internetowe w Twoim sklepie internetowym zgodnie z własnym harmonogramem. Oznacza to, że Googlebot może nie zauważyć zmian w Twojej witrynie do następnego indeksowania.
Opóźnienia te mogą prowadzić do opóźnień w wynikach wyszukiwania w stosunku do zmian w witrynie, takich jak wyprzedaż produktu.
Najlepiej byłoby, gdybyś dążył do zminimalizowania niespójności w danych o cenach i dostępności między Twoją witryną a zrozumieniem Twojej witryny przez Google z powodu opóźnień czasowych.
Google zaleca korzystanie z plików danych o produktach Merchant Center, aby strony były aktualizowane według bardziej spójnego harmonogramu.
4. Upewnij się, że produkty kwalifikują się do uzyskania obszernych wyników produktów
Aby uzyskać wyniki z elementami rozszerzonymi dotyczące produktów, musisz korzystać z uporządkowanych danych produktów.
Aby uzyskać specjalny, bogaty format prezentacji produktów, Google zaleca podawanie uporządkowanych danych na stronach produktów i pliku danych produktów w Merchant Center.
Pomoże to upewnić się, że Google rozumie, jak wyodrębniać dane produktów, aby wyświetlać wyniki z elementami rozszerzonymi.
Jednak nawet przy prawidłowych danych strukturalnych wyniki rozszerzone są wyświetlane według uznania Google.
5. Udostępniaj lokalne dane o asortymencie produktów
Upewnij się, że Twoje produkty w sklepie zostaną znalezione przez osoby wprowadzające zapytania z frazą „w pobliżu”.
Najpierw zarejestruj lokalizację swojego sklepu stacjonarnego w profilu firmy w Google, a następnie prześlij plik danych o asortymencie lokalnym do Merchant Center.
Plik danych o asortymencie lokalnym zawiera identyfikatory produktów i kody sklepów, więc Google wie, gdzie fizycznie znajdują się Twoje zasoby.
Jako dodatkowy krok Google zaleca użycie narzędzia o nazwie Pointy. Pointy to urządzenie firmy Google, które łączy się z systemem POS w sklepie i automatycznie informuje Google o danych inwentaryzacyjnych z Twojego fizycznego sklepu.
Dane służą do aktualizowania wyników wyszukiwania.
6. Zarejestruj się w zakładce Zakupy Google
Może się okazać, że Twoje produkty są dostępne w wynikach wyszukiwania, ale nie pojawiają się na karcie Zakupy.
Jeśli nie masz pewności, czy Twoje produkty pojawiają się w zakładce Zakupy, najprostszym sposobem, aby się dowiedzieć, jest ich wyszukanie.
Same ustrukturyzowane dane i pliki danych o produktach nie wystarczą, by umieścić je na karcie Zakupy.
Aby móc korzystać z karty Zakupy, prześlij pliki danych produktów za pośrednictwem Merchant Center i włącz opcję „Przestrzenie w Google”.
Aby uzyskać więcej informacji na temat powyższych wskazówek, zobacz pełny film wideo od Google poniżej:
Wsparcie SEO dla sklepu internetowego
Zdajemy sobie sprawę że powyższe zagadnienia SEO są mogą być trudne w implementacji! Na szczęście w Gagan Media specjalizujemy się i stale poszerzamy swoją wiedzę na temat skutecznego pozycjonowania stron dla naszych klientów. Jeżeli potrzebujesz wsparcia Skontaktuj się z nami już dziś.