Kategorie Google Shopping – jak poprawić wyniki reklam eCommerce

Kategorie Google Shopping – jak poprawić wyniki reklam eCommerce

Kategorie w Zakupach Google działają jak słowa kluczowe w kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania i kontrolują, czy Twoje reklamy będą się wyświetlać w odpowiednich wyszukiwaniach.

W tym artykule wyjaśnimy dokładnie, czym jest kategoria Zakupów Google, jak można ją skonfigurować i jak umieścić produkty we właściwej kategorii (zarówno bezpłatnie, jak i z reklamami).

Prawidłowe określenie kategorii produktów w Zakupach Google

W zeszłym roku sprzedawcy detaliczni zwiększyli wydatki na reklamy w Google Shopping o 32% r / r. To zwiększone zainteresowanie pomogło niektórym reklamodawcom zwiększyć przychody ze świąt nawet o 840%.

Niestety, losowe skonfigurowanie pliku danych produktów i kampanii w Zakupach Google nie zaprowadzi Cię daleko. Musisz wiedzieć, co robisz, aby uzyskać podobne wyniki.

Pierwszym krokiem, który musisz opanować, jest prawidłowe określenie kategorii produktów w Zakupach Google.

Co to jest reklama produktowa Google?

Reklama w Zakupach Google to reklama produktu z tytułem i obrazem, która pojawia się w przypadku SERP związanych z handlem detalicznym. Reklamy te są również nazywane reklamami na liście produktów lub w skrócie PLA.

Na przykład, jeśli użytkownik wyszukuje hasło „indyjska komoda” lub inne wyrażenie bezpośrednio związane z produktem, Google wyświetli reklamę produktową. Zdjęcia produktów i ceny pomagają użytkownikom dokonać wyboru i zakupu.

Reklamy produktów będą również wyświetlane w przypadku wyszukiwań związanych z ogólną kategorią produktów, np. „Letnie sukienki” i nie tylko.

W przeciwieństwie do innych reklam Google Ads, nie można tworzyć reklam bezpośrednio w panelu Google Ads. Aby korzystać z reklam produktowych, musisz założyć konto Google Merchant Center i zarejestrować plik danych produktów.

Jeśli masz problem ze skonfigurowaniem pierwszego pliku danych i kampanii, przeczytaj nasz przewodnik po Zakupach Google.

Jakie są kategorie produktów Google?

Kategorie produktów Google to kategorie używane do identyfikowania produktów w pliku danych produktów na koncie Google Merchant Center.

Kategorie pomagają algorytmom Google wybrać wyszukiwane hasła, dla których mają być wyświetlane Twoje produkty w sekcji Zakupy Google.

Różnica między kategoriami produktów w Zakupach Google a typami produktów

Kategoria produktów Google to kategoria z mapy kategorii Google. Google automatycznie przypisuje jeden do produktów w Twoim pliku danych, ale możesz też ustawić go ręcznie.

W przypadku automatycznego sortowania Google sortuje produkty na podstawie tytułu produktu, opisu, marki i ceny.

Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad swoimi kampaniami w Zakupach Google, możesz ręcznie ustawić wartość google_product_category.

Uwaga: aby została zaakceptowana, musi pokrywać się z istniejącą oficjalną taksonomią produktów Google.

Nie wystarczy po prostu napisać karmę dla kotów.

Musisz przeliterować całą kategorię, na przykład „Zwierzęta i artykuły dla zwierząt> Artykuły dla zwierząt> Artykuły dla kotów> Karma dla kotów”. Możesz też użyć numerowanego identyfikatora, czyli w tym przypadku „3367”.

Z kolei typ produktu to narzędzie do wewnętrznej kategoryzacji produktów i organizacji kampanii.

Możesz na przykład użyć struktury strony swojego sklepu eCommerce dla atrybutu product_type.

Dlaczego kategorie produktów są ważne?

Bez ustawienia odpowiedniej kategorii produktów Twoje reklamy produktowe mogą wyświetlać się dla niepowiązanych kategorii, co prowadzi do obniżenia współczynników konwersji.

Może również obniżyć Wynik Jakości, podnosząc cenę kliknięć i zmniejszając ogólną liczbę wyświetleń.

Jeśli kategorie produktów są całkowicie niedokładne, Google traktuje to jako plik danych o niskiej jakości. Może to prowadzić do odrzucenia reklam, a w najgorszej koście – do zawieszenia konta.

W kwietniu 2020 roku Google ogłosił bezpłatne oferty w Zakupach Google, początkowo tylko w Stanach Zjednoczonych.

Jak znaleźć kategorię produktów Google?

Szukasz sposobu na znalezienie odpowiedniej kategorii dla swojego produktu w Zakupach Google?

Oficjalna lista taksonomiczna Google obejmuje wszystkie potencjalne kategorie Twoich produktów.

Przy ponad 5500 oficjalnych kategoriach może być dużo do przetworzenia gołym okiem. Możesz więc pobrać całą listę kategorii produktów w postaci arkusza Excel (.xls).

Następnie możesz użyć tabel przestawnych lub filtrów, aby skupić się tylko na kategoriach odpowiednich dla Twojej firmy.

Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty dla zwierząt, możesz filtrować według zwierząt, takich jak koty lub psy.

Jeśli sprzedajesz artykuły sportowe, możesz filtrować według nazwy sportu.

Posiadanie go w Excelu ułatwia pracę z listą i masz większą szansę na znalezienie wszystkich odpowiednich kategorii.

Jeśli masz już skonfigurowane kategorie produktów i próbujesz znaleźć kategorie produktów w istniejącym pliku danych, jest inaczej.

Jeśli plik danych nie został utworzony ręcznie przy użyciu szablonów innych firm, musisz uzyskać dostęp do narzędzia użytego do wygenerowania pliku danych.

Dokładnie to omówimy w następnej sekcji.

Jak dodać kategorię produktów Google

Sposób dodania kategorii produktów zależy całkowicie od tego, w jaki sposób utworzyłeś swój plik produktowy.

Jeśli utworzyłeś ręcznie plik danych przy użyciu szablonu, możesz ręcznie edytować plik CSV lub plik arkuszy Google, aby dodać atrybut kategorii produktów.

Jeśli jednak korzystasz z platformy handlu elektronicznego, prawdopodobnie użyłeś jej lub wtyczki do wygenerowania kanału.

Na przykład w przypadku WooCommerce najprawdopodobniej użyjesz wtyczki, takiej jak Product Feed Pro, aby wygenerować kanał.

W takim przypadku, aby dodać kategorię do swoich produktów, musisz uzyskać dostęp do ustawień tej wtyczki w swojej witrynie.

Możesz to znaleźć, klikając sekcję Product Feed Pro, a następnie przechodząc do strony „Manage Feeds”.