01 lut Terminologia YouTube, którą musisz znać
YouTube to potężna wyszukiwarka i platforma mediów społecznościowych. Wideo to niezwykle popularny format i nic dziwnego, że marketerzy traktują strategię YouTube jako priorytet.
Nasz słowniczek terminów YouTube zawiera często używane słowa, które możesz napotkać podczas pracy w YouTube:
A
APV – Average percentage viewed (Średni procent oglądanych) – Procent Twojego filmu, który widz obejrzał przed kliknięciem.
AVD – Average view duration – Średni czas oglądania (AVD). Jaką część Twojego filmu obejrzał widz.
C
Cards (Karty) – Wyskakujące okienka wyświetlane po prawej stronie ekranu podczas odtwarzania wideo. Twórcy mogą ustawić karty jako wideo, playlistę, stronę internetową lub kanał.
Category (Kategoria) – Wybierz kategorię, do której najlepiej pasuje Twój film. Dostępne kategorie to film i animacja, samochody i pojazdy, muzyka, zwierzęta domowe, sport, podróże i wydarzenia, gry, ludzie i blogi, komedia, rozrywka, nauka i technologia oraz organizacje non-profit i aktywizm.
Channel (Kanał) – Strona YouTube jest powszechnie określana jako „kanał”.
Closed captioning/transcription (Napisy kodowane/transkrypcja) – Udostępnia filmy wideo; zapewnia minimalną wartość SEO, gdy w transkrypcji znajdują się słowa kluczowe (tagi).
CTR (Współczynnik klikalności) – Obliczany na podstawie liczby kliknięć podzielonej przez liczbę wyświetleń.
D
Description (Opis) – Do 1000 znaków opisujących wydarzenia z filmu. Pierwsze 157 znaków pokazuje się nad zakładką; uważaj je za haczyk. W części strony widocznej na ekranie umieść sygnatury czasowe, odpowiednie linki i hashtagi.
E
End screens (Ekrany końcowe) – Wyświetlane w ciągu ostatnich 15 sekund (lub mniej) filmu. Twórcy mogą wybrać elementy do wyświetlenia. Możliwe elementy ekranu końcowego to wideo, playlista, subskrypcja, kanał i link.
H
Hashtags (Hashtagi) – Sformatowane jak hashtagi na Instagramie (#przykład), pojawiają się nad tytułem filmu po wpisaniu w opisie. Nad tytułem wyświetlają się tylko trzy hashtagi.
L
Live (Relacja na żywo) – Twórca przesyła strumieniowo wideo w czasie rzeczywistym. Może komunikować się na żywo z publicznością za pośrednictwem funkcji czatu.
P
Playlist (Playlista) – Kolekcja powiązanych filmów. Tytuł i opis również zapewniają wartość SEO.
R
Retention (Utrzymanie) – Podobnie jak w przypadku średniego odsetka obejrzeń i średniego czasu oglądania, utrzymanie odnosi się do odsetka filmu obejrzanego przez widza.
S
Short – Podobnie jak filmy TikTok i rolki na Instagramie, YouTube Shorts to krótkie filmy o długości do 60 sekund z wielosegmentowym aparatem YouTube.
Story – Podobnie jak Instagram, Facebook i Snapchat, YouTube Stories to krótkie filmy mobilne, które wygasają po 7 dniach. Funkcja Stories jest w wersji beta i jest dostępna dla wszystkich kwalifikujących się kanałów, które mają ponad 10 000 subskrybentów. Może minąć do 7 dni, zanim Relacje pojawią się po osiągnięciu 10 000 subskrybentów.
Subscriber (Abonent) – Odpowiednik obserwatora w YouTube.
T
Tags (Tagi) – Lista słów kluczowych związanych z tematem wideo, aby pomóc filmom pozycjonować się w organicznych wynikach wyszukiwania i sugerowanych kanałach wideo. Podstawowe słowo kluczowe powinno pojawić się jako pierwsze na liście tagów oraz w tytule i opisie filmu.
Timestamps (Znaczniki czasu) – W formacie 0:00 (minuty:sekundy) określają określony czas w filmie i odpowiadający mu tytuł. Po kliknięciu sygnatury czasowe przeskakują widza bezpośrednio do x:xx w filmie. Znaczniki czasu pomagają filmom z rankingiem rozdziałów.
Title (Tytuł) – 50-70 znaków opisujących cel filmu. Idealnie obejmuje główne słowo kluczowe (tag) i promocję marki, jeśli ma to zastosowanie.
Thumbnail (Miniaturka) – Obraz okładki do filmu o rozdzielczości 1280×720 (przy minimalnej szerokości 640 pikseli). Miniatury są przesyłane w formatach graficznych, takich jak JPG, GIF lub PNG, i nie mogą przekraczać 2 MB. Spróbuj użyć współczynnika proporcji 16: 9, ponieważ jest on najczęściej używany w odtwarzaczach i podglądach YouTube.
V
View (Pogląd) – YouTube liczy „wyświetlenie”, gdy ktoś obejrzy 30 sekund Twojego filmu (lub czas trwania, jeśli jest krótszy niż 30 sekund) lub wejdzie w interakcję z reklamą, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
W
Watch time (Czas oglądania) – Zwykle obliczany w godzinach, czas oglądania odnosi się do łącznej liczby godzin, które widzowie spędzili na oglądaniu określonego filmu. Można również obliczyć dla kanału jako całości.
Inne terminologie które mogą Ci się przydać
Nie znalazłeś/aś pojęcia którego szukasz? Zobacz inne zagadnienie, które mogą Ci się przydać:
- Słownik Pojęć Google Analytics
- Słowniczek SEO w YouTube
- Słownik e-mail marketingu
- Słownik terminologii marketingu internetowego
Optymalizacja kanału YouTube i więcej z Gagan Media
Nasza agencja marketingu internetowego oferująca pełen zakres usług specjalizuje się we współpracy z małymi średnimi przedsiębiorstwami w celu osiągnięcia ich celów marketingowych. Jeśli interesuje Cię marketing w YouTube, tworzenie filmów lub nie tylko, skontaktuj się z nami.