Przesyłanie mapy witryny XML do Google

Przesyłanie mapy witryny XML do Google

Przesyłanie mapy witryny XML do Google

Mapa witryny XML dokumentuje wszystkie ważne strony w Twojej witrynie i pomaga Google je znaleźć. Dzięki łatwemu dostępowi do adresów URL i struktury Twojej witryny Google i inne wyszukiwarki, takie jak Bing, mogą skuteczniej i częściej wyświetlać Twoje treści! Dowiedz się, czym jest mapa witryny XML, jak przesłać mapę witryny XML do Google i kiedy możesz spodziewać się, że Twoja ciężka praca się opłaci!

Co to jest mapa witryny XML?

Mapa witryny XML to plik, który zawiera wszystkie ważne adresy URL powiązane z Twoją domeną. Działa jako katalog w Twojej witrynie, ułatwiając wyszukiwarkom znajdowanie odpowiednich treści i udostępnianie ich odpowiednim zapytaniom.

Każda mapa witryny XML ma na celu poinformowanie robota wyszukiwarki, na co patrzy, w tym:

  • Wersja XML – informuje wyszukiwarkę, jaki typ pliku ma czytać.
  • Zestaw adresów URL — informuje wyszukiwarkę o wszelkich protokołach plików lub o sposobie odczytywania pliku.
  • Adres URL — jest to strona w Twojej witrynie, którą wyszukiwarki mają łatwo znaleźć. Pliki, których nie chcesz widzieć w wyszukiwarkach, należy dodać do innego pliku o nazwie robots.txt.

Jak utworzyć mapę witryny XML?

W zależności od systemu zarządzania treścią (CMS), możesz już go mieć! Platformy takie jak Squarespace, WordPress i Shopify mogą automatycznie tworzyć i aktualizować mapy witryn. Możesz także użyć wtyczek, takich jak Yoast SEO, do tworzenia mapy witryny XML i zarządzania nią, nawet jeśli nie jesteś programistą internetowym. Kluczem jest użycie rozwiązania, które dynamicznie aktualizuje mapę witryny za każdym razem, gdy edytujesz witrynę, zwłaszcza gdy dodajesz, usuwasz lub aktualizujesz strony.

Mapę witryny XML (jeśli już istnieje) możesz znaleźć na kilka różnych sposobów:

  • Dodaj /sitemap.xml na końcu swojej domeny i wyszukaj ją w przeglądarce internetowej. Np. twojastronawww.pl/sitemap.xml
  • Dodaj /sitemap_index.xml na końcu swojej domeny. Np. twojastronawww.pl/sitemap_index.xml

Twoja strona nie ma mapy? Mapę witryny XML możesz również znaleźć, wyszukując plik robots.txt i sprawdzając, czy mapa witryny jest tam połączona.

Aby to zrobić, dodaj /robots.txt do swojej domeny. Np. twojastronawww.pl/robots.txt

Jak wygląda mapa witryny XML?

Twoja mapa witryny XML może wyglądać nieco inaczej w zależności od konstruktora XML lub systemu CMS używanego w witrynie, ale podstawy pozostają takie same. Będzie zawierać listę adresów URL i szczegółowe informacje na ich temat, takie jak data ostatniej modyfikacji. Listy te mogą być zorganizowane w większym indeksie map witryn, który przypomina menu map witryn uporządkowane według kryteriów ustawionych przez Ciebie lub Twojego kreatora.

Pojedyncza mapa witryny może zawierać 50 000 adresów URL, ale zalecamy podzielenie map witryn na grupy zawierające maksymalnie 1000 adresów URL i umieszczenie ich w indeksie map witryn.

Nasz indeks map witryn XML zawiera 4 oddzielnych map witryn, z których każda zawiera około kilkadziesiąt adresów URL.

Jak przesłać mapę witryny XML do Google Search Console?

Mapy witryn XML dają Google ściągawkę, dzięki czemu Twoje adresy URL są łatwiejsze do znalezienia i zindeksowania. Po utworzeniu konta w Google Search Console możesz dodać mapę witryny XML w następujący sposób:

  • Zaloguj się do Google Search Console.
  • Po lewej stronie ekranu znajdź usługę domeny swojej witryny. (Zweryfikuj to, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.)
  • Zajrzyj do sekcji „Indeks” i znajdź „Mapy witryn”.
  • Jeśli nie są wyświetlane żadne mapy witryn, to w porządku; dodaj swoją! Jeśli istnieją stare mapy witryn, przewiń adresy URL i rozważ usunięcie starych map witryn lub map witryn oznaczonych jako nieprawidłowe.
  • Wklej adres URL mapy witryny XML w polu.
  • Kliknij „Prześlij”.

Czy muszę przesłać mapę witryny do Google?

To uczciwe pytanie. Nie, witryny nie muszą przesyłać mapy witryny XML do Google, ale może to poprawić zasięg indeksowania, ruch w witrynie i pozycję strony. Google Search Console to także doskonałe narzędzie do oceny i poprawy wydajności Twojej witryny. Nasi SEO i programiści korzystają z Google Search Console praktycznie codziennie!

Ponadto wiele osób korzysta z Google Chrome. Google posiada 87,72% udziału w rynku wyszukiwania w USA i 92,49% na całym świecie.

Moja mapa witryny została przesłana. Dlaczego w wyszukiwarce Google nie ma mojej strony?

Zindeksowanie przez Google dowolnej strony po przesłaniu mapy witryny może potrwać tydzień lub dłużej. Jeśli w ciągu tygodnia nie widzisz strony, którą chcesz zaindeksować, zweryfikuj to w Google Search Console, ile i jakie adresy zostały zaindeksowane

  • Przejdź do przesłanej mapy witryny i znajdź adres URL. Jeśli go tam nie ma, adres URL nie został uwzględniony podczas ostatniego przesyłania mapy witryny.
  • Przeszukaj witrynę w Google i dołącz tytuł strony lub ważne słowa kluczowe ze strony. Np. site:twojastronawww.pl „tworzenie stron www”. Jeśli strona się nie wyświetla, nie jest jeszcze zindeksowana.
  • Użyj funkcji „Sprawdzanie adresu URL” w Google Search Console, aby sprawdzić, kiedy strona została ostatnio wykryta. W razie potrzeby ręcznie poproś o indeksowanie za pomocą tego narzędzia.

Nadal Twoja strona jest niezaindeksowana? Postępuj zgodnie z przewodnikiem rozwiązywania problemów z indeksowaniem Google.

Najlepsze praktyki dotyczące mapy witryny XML

Podobnie jak wszystko w Internecie, mapy witryn XML nie są składnikami witryny typu „ustaw i zapomnij”. Na szczęście istnieje wiele narzędzi ułatwiających aktualizowanie mapy witryny.

  • Użyj wtyczek, aby automatycznie wygenerować i zaktualizować mapę witryny. Narzędzia takie jak Google XML Sitemaps i bezpłatne wtyczki, takie jak Yoast SEO, mogą tworzyć i utrzymywać mapy witryn za Ciebie.
  • Monitoruj Google Search Console. Ustaw przypomnienie, aby regularnie sprawdzać swoją stronę www GSC. Zalecamy przeglądanie mapy witryny, skuteczności witryny, zasięgu indeksowania i innych raportów domyślnych co najmniej raz w miesiącu. Jeśli nie ma problemów, może to potrwać kilka minut, a pomoże Ci to kontrolować, w jaki sposób Google indeksuje Twoją witrynę i znajduje konkretne strony powodujące problemy.
  • Ustawienia priorytetu indeksowania to nic wielkiego. Niektóre narzędzia do map witryn twierdzą, że dają użytkownikom możliwość nadania priorytetu określonym mapom witryn w indeksie w stosunku do innych. Google wyraźnie stwierdził, że jego algorytm ignoruje ustawienia priorytetów i robi to od co najmniej 2017 roku.

Zajmij się swoim biznesem i powierz nam opiekę nad Twoją stroną www

Pozwól nam się martwić o Twoje mapy witryn, pliki robots.txt i SEO. Gagan Media ma ponad 10-letnie doświadczenie w SEO, projektowaniu i tworzeniu stron internetowych poparte wieloma sukcesami. Skontaktuj się z nami już dziś.

.