Kompletny słownik terminów i terminologii marketingu internetowego

Kompletny słownik terminów i terminologii marketingu internetowego

Nie musisz wszystkiego wiedzieć. W dynamicznej branży, takiej jak marketing internetowy, specjaliści muszą być na bieżąco, aby być blisko z najnowszą terminologią content marketingu czy marketingu internetowego. Określenia branżowe nie mają na celu nikogo zrazić; są tworzone lub używane w celu dokładnego przedstawienia narzędzi, ról i aspektów marketingu internetowego.

Terminologia marketingu internetowego, którą musisz znać

Eksperci z łatwością posługują się żargonem w danej branży. Zdajemy sobie sprawę że nie musisz wszystkiego wiedzieć, więc zadawaj pytania. Podczas współpracy z agencją marketingu internetowego lub dowolnym dostawcą biznesowym, komunikacja i zrozumienie są podstawą partnerstwa. Zrozumienie danych pojęć będzie dowodem, że nasz poradnik jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Jeśli na tej stronie przegapiliśmy jakiś termin, który Cię interesuje, zapoznaj się z naszymi pozostałymi zasobami:

A

Testy A/B – Wspólna strategia testowania skuteczności dwóch różnych, ale podobnych stron docelowych, wiadomości e-mail, reklam lub innego zasobu cyfrowego. Równoczesna ocena skuteczności generuje dane, które uczą marketerów, która wersja treści jest najskuteczniejsza.

Marketing afiliacyjny — reklamodawcy i wydawcy online dzielą przychody z witryny na podstawie określonych wskaźników wydajności (zwykle sprzedaży, kliknięć lub wypełniania formularzy). Doskonałym przykładem marketingu afiliacyjnego są blogi kulinarne, które zarabiają na reklamach na stronie i konwersjach z bloga kulinarnego do sprzedawców.

Analityka – termin ten opisuje proces gromadzenia i organizowania danych. Narzędzia takie jak Facebook Insights czy Google Analytics pozwalają marketerom zbierać dane witryny i dostosowywać strategię na podstawie spostrzeżeń.

B

B2B – Business to Business; termin opisujący firmę, która sprzedaje produkty lub usługi bezpośrednio innej firmie.

B2C – Business to Consumer; termin opisujący firmę, która sprzedaje produkty bezpośrednio konsumentom. „Konsumenci” mogą być tutaj zdefiniowani jako użytkownik końcowy.

Bounce Rate (Współczynnik odrzuceń) — współczynnik odrzuceń mierzy, ilu odwiedzających wchodzi do witryny na dowolnej stronie i opuszcza ją przed wyświetleniem innej strony w witrynie. Współczynnik odrzuceń jest mierzony w procentach; im niższy odsetek, tym lepszy współczynnik odrzuceń. Czy współczynnik odrzuceń Twojej witryny jest dobry?

C

CTR – Click Through Rate (Współczynnik klikalności) – często określany skrótem „CTR ”, współczynnik klikalności mierzy, jaki procent użytkowników klika link. CTR jest często używany jako wskaźnik w mediach społecznościowych i e-mail marketingu.

Content Creation (Tworzenie treści) — generowanie treści cyfrowych w postaci blogów, obrazów, grafik, e-maili, blogów, zasobów mediów społecznościowych lub wszystkiego, co żyje w Internecie.

CMS – Content Management System (System zarządzania treścią) – często w skrócie „CMS”, system zarządzania treścią to dowolny system używany do organizowania treści witryny. Niektóre przykłady to Squarespace, WordPress lub Wix. CMS służy do tworzenia, zarządzania i publikowania treści online.

Cost Per Click (Koszt za kliknięcie) – zwykle określany jako „CPC”, koszt za kliknięcie jest obecnie podstawą wielu reklam online. W reklamach CPC marketerzy płacą tylko za kliknięcie, a nie na podstawie wyświetleń użytkownika. Większość kampanii CPC wyłącza się automatycznie po wyczerpaniu budżetu marketera, chyba że obowiązują inne ustawienia.

Cost Per Sale (Koszt sprzedaży) – CPS jest alternatywą dla CPC. W kampanii reklamowej CPS marketerzy płacą na podstawie liczby wyświetleń reklamy, niezależnie od tego, czy użytkownik kliknie reklamę, czy dokona konwersji.

CRM – Customer Relationship Management (Zarządzanie relacjami z klientami) — oprogramowanie CRM pomaga firmom gromadzić, organizować i automatyzować komunikację z klientami. Oprogramowanie CRM, takie jak Salesforce i Hubspot, jest często używane do generowania leadów i automatyzacji komunikacji z byłymi i obecnymi klientami.

D

Direct Response – Ten rodzaj materiałów promocyjnych jest zwykle drukowany lub publikowany. Materiały z bezpośrednią odpowiedzią, znane również jako „direct mail”, proszą czytelnika o podjęcie bezpośredniego działania. Mniej przyjaznym terminem dla marketingu odpowiedzi bezpośredniej jest „śmieciowa poczta”.

E

Editorial Calendar (Kalendarz redakcyjny) — alternatywnie określany jako kalendarz treści, plan kalendarza redakcyjnego, w którym tworzone i publikowane będą określone rodzaje treści. Dziś kalendarze redakcyjne obejmują blogi, e-maile, posty w mediach społecznościowych i podcasty. Mamy przydatne instrukcje, jak zacząć.

Email Marketing (Marketing e-mailowy) – marketing e-mailowy jest filarem działań marketingu cyfrowego. Marketing e-mailowy to coś więcej niż biuletyn. Obecnie automatyczne wiadomości e-mail zwiększają częstotliwość, zasięg i skuteczność Twoich treści, docierając do właściwych czytelników we właściwym czasie. Marketing e-mailowy jest dziś jeszcze ważniejszy jako źródło danych własnych i koniec plików cookie stron trzecich.

F

Funnel (Lejek) — odnosi się do wizualnej reprezentacji cyklu życia klienta. Klienci wchodzą na szeroki „szczyt lejka”, aby otrzymywać różnego rodzaju komunikaty marketingowe, które powoli zbliżają ich do wąskiego dna lejka, co oznacza zakup.

G

Gamification (Grywalizacja) – popularny dzisiaj termin, który opisuje strategię motywowania użytkownika poprzez uczynienie zadania przyjemniejszym poprzez uczynienie go konkurencyjnym. Często obejmuje to pewien sposób zdobywania punktów i rywalizowania użytkowników.

H

Hashtag — narzędzie używane w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter i Instagram, które umożliwia użytkownikom przeglądanie treści za pomocą tagów. Używanie hashtagu zawęża temat do konkretnych miejsc, produktów, działań lub wydarzeń.

I

Impressions (Wyświetlenia) – używane szeroko w mediach społecznościowych, wyświetlenia są również wykorzystywane jako ważny wskaźnik w płatnej reklamie. Wyświetlenia to bieżące podsumowanie tego, ilu użytkowników zobaczyło konkretną reklamę lub treść. Zobacz także Zasięg.

K

KPI — kluczowy wskaźnik wydajności lub KPI to dowolny wskaźnik, który marketer lub marka uważa za kluczowy dla swojej wydajności. Różne kampanie marketingowe mają różne KPI, a KPI mogą się również zmieniać wraz z rozwojem firmy lub zmianą priorytetów.

Keyword (Słowo kluczowe) – pojedyncze słowo lub krótka fraza, która jest integralną częścią opisu treści lub celu strony internetowej. Słowa kluczowe są często używane na całej stronie, aby ułatwić wyszukiwarkom znalezienie strony i wyświetlenie jej właściwemu użytkownikowi. Słowa kluczowe dla tego bloga to na przykład „glosariusz marketingu treści”, „terminy marketingu treści” i „irytujący żargon rynku treści”. Czy możesz policzyć, ile razy wcisnęliśmy każdy z nich?

L

Lead Generation – Często używane w marketingu B2B, jest to po prostu działanie potencjalnego klienta oferującego informacje o treści, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze. Generowanie leadów często opiera się na założeniu wymiany zasobu (darmowego eBooka) na adres e-mail lub numer telefonu klienta.

M

Market Segmentation (Segmentacja rynku) – termin ten opisuje proces dostosowywania kampanii marketingowej do skupienia się na mniejszej grupie użytkowników w jednej kategorii. Segmentacja rynku to skuteczny sposób na personalizację treści do konkretnych użytkowników i może poprawić opłacalność kampanii kosztem łącznej liczby wyświetleń.
Marketing Automation – funkcja wielu platform CMS, marketing automation to system, który wysyła wstępnie napisane, ale spersonalizowane wiadomości e-mail zgodnie z ustalonym harmonogramem lub w oparciu o wyzwalacze, takie jak odpowiedzi e-mail, zakupy lub inne zachowania.

N

Native Advertising (Reklama natywna) — treść reklamodawcy zaprojektowana tak, aby wyglądać jak treść redakcyjna w czasopiśmie lub w internecie. W większości krajów tego typu reklamy muszą być wyraźnie oznaczone jako treści płatne.

O

On-Page Optimization (Optymalizacja na stronie) – są to techniczne aspekty SEO, które pojawiają się na stronie internetowej. Dzięki ulepszeniu tagów tytułowych, formatowania treści i nagłówków, linków wewnętrznych i zewnętrznych, ta strona stanie się łatwiejsza do odkrycia dla wyszukiwarek.
Owned Media (Własne media) — dowolne media lub zasoby cyfrowe kontrolowane przez markę. Posiadane media obejmują strony internetowe, media społecznościowe, konta lub platformy wideo.

P

Page Views (Wyświetlenia strony) — łączna liczba wyświetleń strony przez użytkownika. Ta liczba może służyć do pomiaru łącznej liczby wyświetleń w witrynie lub wyświetleń pojedynczej strony.

Pay Per Click – znany jako PPC, pay per click to model reklamowy, który zbudował Google, Facebook i innych wydawców internetowych. Marketerzy płacą opłatę tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę.

R

Responsive Web Design – Większość nowych stron internetowych jest projektowana zgodnie ze standardami responsywnymi. Mówiąc najprościej, projektuje witrynę tak, aby pojawiała się i działała stosunkowo tak samo na różnych urządzeniach. Komputery stacjonarne, tablety i interfejsy użytkownika wyglądają i zachowują się zgodnie z przeznaczeniem.

ROI – Return on Investment (Zwrot z inwestycji) – Znany po prostu jako ROI, zwrot z inwestycji to porównanie wkładu kosztów i przychodów w celu wygenerowania miernika zysku. Im wyższy ROI, tym więcej zarabiasz na marketing. To jest coś, co robimy bardzo dobrze.

S

SEO – Search Engine Optimization (Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) – SEO! To jest nauka (i sztuka) kształtowania treści pisanych, aby były skuteczne w organicznych wynikach wyszukiwania. Skuteczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek poprawia pozycję Twojej treści w SERP.

SERP – Search Engine Results Page (Strona wyników wyszukiwania – SERP) – SERP to strona, którą otrzymujesz po wpisaniu zapytania wyszukiwania w Google (lub Bing, Yahoo lub DuckDuckGo, w zależności od preferowanej wyszukiwarki). Dziś SERP to znacznie więcej niż tylko linki. Jakie są funkcje SERP i jak wpływają na moją witrynę?

T

Top of the Funnel (Początek lejka) – Początek lejka sprzedaży. W tym momencie klient wyraża lekkie, niezobowiązujące zainteresowanie marką. Może to obejmować śledzenie marki na Twitterze lub lądowanie na stronie z SERP po wprowadzeniu powiązanego zapytania.

U

Users (Użytkownicy) — termin używany do opisania każdego, kto uzyskuje dostęp do zasobów cyfrowych lub je przegląda. Termin ten może być stosowany do odwiedzających witrynę internetową, obserwujących konta w mediach społecznościowych, użytkowników aplikacji mobilnych i użytkowników narzędzi programowych.

V

Viral— opisuje proces rozprzestrzeniania się treści w tempie wykładniczym. Platformy mediów społecznościowych sprawiły, że treści łatwiej „stają się wirusowe”, a narzędzia takie jak zakładka „Trendy” na Twitterze ułatwiają również marketerom przeskakiwanie do nowych trendów i przechwytywanie wrażeń.

Teraz przejdź do następnego spotkania marketingowego i rzuć trochę żargonu!
W skutecznym content marketingu jest wiele terminów. Każda branża i każda firma ma swoje własne najlepsze praktyki i triki branżowe, jednakże posiadanie wspólnego języka zapewnia, że wszyscy rozumieją się na podobnym poziomie. Zarzuciliśmy Ci wiele haseł związanych z content marketingiem. Skontaktuj się, aby uzyskać więcej informacji.