15 maj Jakie są funkcje SERP i jak wpływają na moją witrynę?
Google nieustannie zmienia sposób, w jaki prezentuje użytkownikom wyniki wyszukiwania. Funkcje SERP to dowolny wyświetlany wynik wyszukiwania, który nie jest tradycyjnym linkiem ani płatnym wynikiem wyszukiwania. Google wyświetla odpowiednie informacje na podstawie zapytania użytkownika, aby zapewnić jak najbardziej przydatne informacje w wyszukiwarce.
Pokażę Ci różne typy funkcji SERP, jak analizować funkcje SERP i jak wpływają one na Twoją witrynę. Miej pod ręką mój słownik SEO i ruszamy!
Aktualne funkcje SERP, w przyszłości mogą być inne
Obecnie istnieje kilkanaście funkcji Google SERP, a kolejne są cały czas testowane. Najpierw skupiamy się na czterech kluczowych funkcjach SERP, które okazały się ważne dla klientów Gagan Media. Twoja firma może skorzystać na kierowaniu na inne typy, więc koniecznie zapoznaj się z pełną listą w dalszej części tego artykułu.
Polecane fragmenty (Featured Snippets)
Co to jest (Featured Snippets) wyróżniony/polecany fragment?
Polecane fragmenty to krótkie fragmenty tekstu wyświetlane nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. Jest to niezwykle cenna pozycja w SERP i została nazwana „Pozycją 0” przez nerdów SEO. Zdobycie tej pozycji w rankingu gwarantuje, że wszyscy użytkownicy zobaczą fragment, a w rezultacie Twoją markę!
Jak wygląda wyróżniony fragment (Featured Snippets)?
Polecane fragmenty zapewniają szybką odpowiedź na dane zapytanie. Zwykle zawierają tylko 1-2 zdania, mniej niż 60 słów i posiadają odmianę słowa kluczowego obsługującego wyróżniony fragment.
Oto przykład polecanego fragmentu na przykładzie Serwisu BMW Hypertech:
Tekst pobrany ze strony internetowej bezpośrednio odpowiada na zapytanie i zawiera dokładne dopasowanie samego słowa kluczowego „kodowanie bmw jakie funkcje”.
Pakiet lokalny
Co to jest pakiet lokalny?
Pakiet lokalny to najważniejsza funkcja SERP dla firm tradycyjnymi wyszukiwaniami po lokalizacjach. Pakiet lokalny Google pojawia się w każdym SERP, który zawiera intencję lokalną. Według jednego z badań to około 46% wszystkich wyszukiwań!
Jak wygląda pakiet lokalny?
Pakiet lokalny wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w pozycji zero. Zawiera mapę okolicy z kilkoma wynikami oznaczonymi pinezkami. Posiada również trzy lokalne wykazy (chociaż liczba ta czasami się zmienia), które najlepiej spełniają kryteria użytkownika. Optymalizacja profilu firmy w Google i aktywne zbieranie pozytywnych recenzji to najlepsze sposoby na zdobycie najlepszego miejsca w pakiecie z lokalizacjami Google.
Oto przykład pakietu lokalnego:
Podobne pytania
Co to jest funkcja Podobne pytania?
Podobne pytania to funkcje SERP, które odpowiadają na pytania związane z zapytaniem użytkownika. Chociaż odpowiedzi „Podobne pytania” nie będą dokładnie odpowiadać zapytaniu użytkownika, często oferują niewielkie odmiany tego samego pytania i zawierają odpowiedzi z kilku różnych źródeł.
Jak wyglądają Podobne pytania?
Odpowiedzi na „Podobne pytania” są zwykle wyświetlane na pozycji 0 lub tuż poniżej innej funkcji SERP, takiej jak polecany fragment. Odpowiedzi „Podobne pytania” są w stylu akordeonu, co oznacza, że tylko pytania są widoczne, dopóki nie klikniesz, aby rozwinąć odpowiedź. Warto zauważyć, że pierwsze kliknięcie, aby rozwinąć akordeon, utrzymuje Cię na SERP Google. To przenosi ideę SERP bez kliknięcia na nowy poziom; nawet jeśli użytkownicy klikną „Podobne pytanie”, pozostają w Google! Ma to duży wpływ na to, jak marketerzy oceniają ich sukces SEO. Ponadto kliknięcie w pytanie oprócz tego że pokazuje przykładową odpowiedź, proponuje automatycznie kolejne „Podobne pytania”.
Oto jak wygląda przykład „Podobne pytania”:
Wyniki zakupów Google lub popularny produkt
Jakie są wyniki zakupów w Google?
Wyniki Zakupów obejmują zarówno płatne, jak i bezpłatne wyniki produktów w SERP. Sklepy Google Online muszą umożliwić Zakupy Google wyświetlanie swoich wyników, a te produkty będą wyświetlane z większym prawdopodobieństwem, jeśli używają prawidłowych znaczników schematu (Schema Markup). Mogę pomóc Ci zidentyfikować właściwy schemat dla Twojego sklepu e-commerce.
Czytaj również:
Reprezentacja w Zakupach Google, podobnie jak inne narzędzia wyszukiwarek, ma kluczowe znaczenie dla marek; Oczekuje się, że sprzedaż e-commerce osiągnie 5,4 biliona dolarów w 2022 roku.
Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w Zakupach Google?
Popularne produkty to funkcja SERP zakupów Google, która może pojawiać się na pozycji 0 lub poniżej innych funkcji SERP, takich jak fragment z polecanym fragmentem lub pakiet obrazów. Pamiętaj, że Popularne produkty będą pobierać obrazy i linki z kilku stron internetowych, aby zapewnić szeroki zakres produktów, ceny i opcje zakupu.
Oto przykład zakupów Google:
Pełna lista funkcji Google SERP
- Polecane fragmenty
- Panel wiedzy
- Pakiet lokalny
- Lokalny pakiet zwiastuna
- Kultowe historie
- Filmy
- Pakiet obrazów
- Tweety
- Podobne pytania
- Ludzie szukają również
- Wyszukiwania powiązane z
- Opinie
- Słownik
- Linki do stron
- Google Ads (góra i dół)
- Wyniki zakupów
Pamiętaj, Google nie tylko stale eksperymentuje z nowymi funkcjami SERP, ale te wymienione powyżej mogą również wyglądać inaczej od aktualnych wyszukiwań lub z czasem ulec zmianie. Na przykład Pakiet Lokalny kiedyś sugerował siedem lokalizacji w pobliżu, który obecnie zmniejszono do trzech.
Jak funkcje SERP wpływają na moją witrynę?
Funkcje SERP wpływają na Twoją witrynę, zmieniając sposób interakcji użytkowników z SERP, a w rezultacie uzyskują oni dostęp do Twojej witryny. Wpływają na wyświetlenia wyszukiwania, kliknięcia i współczynnik klikalności z SERP dla określonych słów kluczowych.
Oto, co jeszcze powinieneś wiedzieć:
- Funkcje SERP są wszędzie. Jeden raport wykazał, że tylko 2,34% wyszukiwań w google nie ma jakiejś funkcji SERP. Oznacza to, że domeny, które nie optymalizują funkcji SERP, zmniejszają swoją konkurencyjność o 97%.
- Użytkownicy inaczej wchodzą w interakcję z różnymi funkcjami SERP! Zainwestowano dużo czasu i wysiłku w analizę, w jaki sposób użytkownicy klikają (lub nie klikają) różnych funkcji SERP. Gdy użytkownicy otrzymają odpowiedzi na swoje pytania, mają mniejszą potrzebę przechodzenia do Twojej domeny. Na przykład SERP z polecanymi fragmentami i funkcjami Panelu wiedzy mają najniższy organiczny współczynnik klikalności wynoszący odpowiednio 23,3% i 16,7%.
- Funkcje SERP zwiększają liczbę wyświetleń. Wreszcie, tak jak niektóre polecane fragmenty mogą zmniejszyć łączną liczbę sesji witryny poprzez obniżenie współczynnika klikalności, mogą one poprawić liczbę wyświetleń w SERP. Kierując się na funkcje SERP jako część solidnej strategii marketingowej SEO, nawet mniejsze strony internetowe mogą konkurować z gigantami branży, przechwytując ważne funkcje SERP związane z ich produktami lub usługami.
Optymalizujemy strony www pod SERP
Skuteczny marketing cyfrowy skupia się na szczegółach. W Gagan Media nieustannie badamy, testujemy i oceniamy nowe sposoby wprowadzania znaczących zmian w imieniu naszych klientów. Chcesz zobaczyć, co niektóre nauki SEO mogą zrobić dla Twojej firmy/organizacji? Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć.