Dlaczego używanie słów kluczowych typu longtail z małą liczbą wyszukiwań jest skuteczne

Dlaczego używanie słów kluczowych typu longtail z małą liczbą wyszukiwań jest skuteczne

Dlaczego używanie słów kluczowych typu longtail z małą liczbą wyszukiwań jest skuteczne

Może wydawać się sprzeczne z intuicją kierowanie słowa kluczowego na zaledwie 10 do 150 wyszukiwań miesięcznie na poziomie krajowym. Zapewne zadawałeś sobie pytanie „Jaka jest dobra liczba wyszukiwań słów kluczowych?” Ale tak naprawdę każde słowo kluczowe typu longtail, o niskim natężeniu, może być wartościowe, gdy jest bardzo istotne dla odbiorców i gdy używasz go strategicznie.

Korzyści ze słów kluczowych typu longtail są ogromne z punktu widzenia SEO:

  • Potencjał konwersji i jakości ruchu. W przypadku kierowania na słowa kluczowe o mniejszej liczbie wyszukiwań intencja wyszukiwania, o której mówisz, jest bardzo szczegółowa – a w wielu przypadkach użytkownik znajduje się dalej w lejku sprzedaży. Stosując tę taktykę, masz większe prawdopodobieństwo, że odpowiesz dokładnie na pytanie użytkownika, a tym samym zwiększysz klikalność z SERP i zaangażowanie na stronie, co z kolei podniesie autorytet marki i zwiększy liczbę konwersji.
  • SERP bez kliknięcia. Wraz z ewolucją SERP wyświetla więcej funkcji SERP, takich jak polecane fragmenty, panel wiedzy, odpowiedzi wyszukiwania głosowego i wyniki „ludzie też pytają” dla dłuższych, bardziej szczegółowych zapytań. Bardzo ważne jest, aby blog, zasoby i inne treści pojawiały się w tych obszarach, ponieważ ponad 60% wyszukiwań nie skutkuje teraz żadnymi kliknięciami. Jeśli użytkownik nie klika Twojej witryny, ale masz fragment z polecanym fragmentem, nadal uzyskujesz pozytywne wrażenie marki, co daje Twojej marce przewagę nad konkurencją, jeśli chodzi o przyszłą sprzedaż. Tutaj opisaliśmy aktualne funkcje SERP: Jakie są funkcje SERP i jak wpływają na moją witrynę?
  • Potencjał rankingowy dla celów słów kluczowych. Słowa kluczowe typu longtail są zwykle mniej konkurencyjne, więc SERP jest mniej niestabilny pod względem rankingu. Jednocześnie stanowią 70% wyszukiwań!
  • Potencjał rankingowy wariantów słów kluczowych. Zalecamy, aby nigdy nie wybierać tylko jednego słowa kluczowego do kierowania na blogu. Wysokiej jakości treści są kierowane na soczystą grupę powiązanych słów kluczowych, niektóre z długich ogonów i niektóre „częściowe środkowe”. Daje to możliwość nie tylko uszeregowania wszystkich tych różnych terminów (które mają wysoką łączną miesięczną liczbę wyszukiwań), ale także uszeregowania setek wariantów z liczbą wyszukiwań. Stwarza to ogromny potencjał do wygrywania funkcji SERP, takich jak panel „ludzie też pytają” i polecane fragmenty.
  • Strategia łączenia. Treści blogów i zasobów oparte na słowach kluczowych typu longtail są idealne do budowania solidnych linków wewnętrznych i zewnętrznych na stronie internetowej. Ponieważ zapytania są tak szczegółowe, treść można powiązać z bardziej ogólnym tematem „nadrzędnym” na innym blogu.
  • Wyszukiwanie w języku naturalnym i głosowym. W miarę postępu technologii wyszukiwania stają się dłuższe i bardziej szczegółowe. Opłaca się mieć słowa kluczowe, które pasują do wyszukiwań w języku naturalnym. Na przykład wyszukiwania głosowe mają zazwyczaj dłuższe i bardziej konwersacyjne sformułowania. Odpowiedzi wyszukiwania głosowego są pobierane bezpośrednio z fragmentów polecanych w wynikach wyszukiwania.
  • Dywersyfikacja treści. Ważne jest, aby unikać kierowania tych samych słów kluczowych na kilka stron, ponieważ wyszukiwarki mogą nie rozumieć różnicy między stronami, a zatem dewaluować je w algorytmie wyszukiwania. Nie chciałbyś, aby zawartość Twojej firmy konkurowała ze sobą.

Na przykład, jeśli prowadzisz firmę zajmującą się czyszczeniem dywanów i podłóg, nie powinieneś tworzyć bloga „czyszczenie podłóg” i strony usługi „czyszczenie podłóg”, które są kierowane bezpośrednio na te same słowa kluczowe. Długie słowa kluczowe pozwolą Ci odpowiedzieć na wiele konkretnych pytań, które Twoi odbiorcy mają na temat podłóg i czyszczenia podłóg – oraz luźno powiązanych tematów – bez kanibalizowania podstawowych treści usług.

Te i inne powody sprawiają, że legendy SEO, takie jak Neil Patel, nazywają słowa kluczowe typu longtail „świętym Graalem SEO”. Słowa kluczowe o małej liczbie wyszukiwań nie powinny być pomijane w strategii SEO.

Jak strategicznie używać słów kluczowych typu longtail

Już wiesz, że słowa kluczowe o małej liczbie wyszukiwań nie powinny być pomijane w strategii SEO, ale zastanawiasz się, jak faktycznie wdrożyć słowa kluczowe typu longtail w swoim planie marketingu treści.

Oto kilka wskazówek, co zrobić ze słowami kluczowymi o małej liczbie wyszukiwań, które są bardzo trafne dla Twoich odbiorców:

  • Podczas procesu planowania treści SEO wybierz grupy powiązanych słów kluczowych z długiego ogona, aby kierować je na zawartość bloga i pozostałych zasobów. Jeśli zrobisz to dobrze i unikniesz kanibalizacji słów kluczowych między stronami, z łatwością zwiększysz ruch organiczny i liczbę wyświetleń.
  • Uporządkuj swoje treści w taki sposób, aby były gotowe do wciągnięcia do funkcji SERP, takich jak polecane fragmenty. Możesz śledzić swoje postępy w zdobywaniu fragmentów, aby ulepszyć tę część swojej strategii.
  • Na stronach, na których kierujesz reklamy na słowa kluczowe typu longtail, wykorzystaj znaczniki schematu na swoją korzyść. Na przykład zastosuj znaczniki schematu FAQ na stronie produktu e-commerce, aby zwiększyć reprezentację SERP.
  • Uzupełnij swoją treść pisemną multimediami, takimi jak wideo, aby odróżnić swoje treści od treści konkurencji i zająć więcej miejsca w wynikach wyszukiwania dla tych długich słów kluczowych.
  • Używaj tych słów kluczowych w kampaniach płatnych mediów skupiających się na świadomości, takich jak te ze stroną docelową, która oferuje pobieranie określonego zasobu.
  • Skorzystaj z badania słów kluczowych z długiego ogona, aby wygenerować koncepcje kreatywnych treści w mediach społecznościowych, takich jak infografiki i krótkie filmy.

Czy kiedykolwiek zabraknie nam słów kluczowych do kierowania?

Tak jak nie zniknie taki zawód jak piekarz tak nie znikną słowa kluczowe typu longtail. Po prostu nie zabraknie nam długich słów kluczowych do kierowania, ponieważ ciekawość jest ludzką naturą. Ludzie zadają niekończące się pytania. Nieustanne badanie słów kluczowych to udowodniło. I to jest piękna rzecz.

Więc tak, Gagan Media podchodzi do słów kluczowych trochę emocjonalnie. Jeśli potrzebujesz zespołu, który pomoże Ci zrealizować cały niewykorzystany potencjał Twojej witryny — zarówno pod kątem SEO, jak i płatnych mediów Google Ads — chętnie pomożemy. Skontaktuj się z nami tutaj, aby porozmawiać o swoich pomysłach i celach.