Słowa kluczowe

W pozycjonowaniu strony internetowej najważniejszy jest tekst, który chcemy na niej umieścić. Pamiętajmy, aby tekst był unikalny, gdyż wyszukiwarki nie chcą promować gorszej czy lepszej kopii strony, której promocją zajęły się wcześniej. Tekst powinien zawierać w sobie informacje przydatne, poszerzające wiedzę czytelnika. Należy pamiętać także o tym, by tekst był podzielony, miał akapity, wyglądał estetycznie. Język musi być zrozumiały oraz dostosowany do segmentu odbiorców, którym dedykujemy naszą stronę.
Eksponowanie słów kluczowych powinno odbywać się nie tylko w treści, ale i w kodzie strony internetowej, gdyż dzięki temu staniemy się widoczni dla wyszukiwarek. Pozycjonując stronę należy umieszczać słowa kluczowe w kodzie (x)HTML. Miejsca do tego przeznaczone, to belka tytułowa, treść strony zawarta miedzy znacznikami, słowa kluczowe umieszczone w metatagach, opis strony, nazwy plików i obrazów załączonych na stronie, tekst odnośników, teksty umieszczone w znacznikach semantycznych itd.

Bardzo ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Zaczynając pozycjonowanie oraz optymalizację należy wybrać pojedyncze słowa, które scharakteryzują naszą witrynę. Przed wyborem warto poszukać informacji na temat fraz, które są najbardziej atrakcyjne dla internautów i porównać je z tematyką tekstu proponowanego przez nas użytkownikom. Słowa kluczowe powinny zawierać lokalizację bądź nasz obszar działania oraz zakres, dziedzinę, którą się zajmujemy.

Dobór słów kluczowych wbrew pozorom nie jest taki prosty. Najczęstszymi problemami jest odmiana wyrazów oraz pisownia małą/wielką literą. Pamiętajmy, że wielkość liter nie ma wpływu na wyniki wyszukiwarki, małe oraz duże litery traktowane są tak samo. Odmiana wyrazów z kolei jest dobrym sposobem na urozmaicenie frazy, linki będą miały różnorodne opisy, co z pewnością jest dla nas korzystne. Wyszukiwarka jest czuła na odmianę wyrazów oraz na różnorakie błędy w pisowni, automatycznie je poprawia i sugeruje internautom prawidłową formę wyrażenia.

SŁOWA KLUCZOWE