Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w dużej mierze polega na optymalizacji strony www oraz zdobywaniu linków, dzięki którym pozycja strony w wyszukiwarce podnosi się i umacnia. Najkorzystniejsze jest umieszczanie linków na witrynach stron tematycznie z nimi związanych oraz takich, które mają wysoką pozycję i dużą liczbę stałych, odwiedzających użytkowników. Wiadomo, że nie jest łatwo o poparcie i współpracę ze stroną konkurencyjną, dlatego należy skorzystać z różnego rodzaju sztucznych sposobów zwiększenia linków polecających.

Strony uplasowane na wyższym miejscu w wyszukiwarkach są znacznie częściej odwiedzane, przez co ich popularność wzrasta. Badania wykazały, że 3- 5 pierwszych linków ma nieporównywalnie większą liczbę odsłon w porównaniu z linkami usytuowanymi na niższych pozycjach. Przeciętny użytkownik wyszukiwarki zazwyczaj zwraca uwagę tylko na linki umieszczone na górze pierwszej strony, powyżej tzw. linii przewijania.

Pozycjonowanie strony www nie jest regułą, jest to sprawa indywidualna każdego właściciela czy twórcy witryny. W interesie twórcy jest dbanie o pozyskiwanie nowych użytkowników i ilości odsłon strony, dlatego chcąc zaistnieć w sieci warto zdecydować się na pozycjonowanie. Właściciel serwisu powinien znać jedynie jego tematykę, nazwę oraz słowa kluczowe – tyle wystarczy, by rozpocząć pozycjonowanie i podwyższać pozycję w wyszukiwarkach.

Z pozycjonowania wynikają ogromne korzyści. Największą i najbardziej pożądaną jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnych użytkowników. Inne ważne korzyści to generowanie marki i wzrost rozpoznawalności, prestiż a przede wszystkim satysfakcja. Każdy twórca strony internetowej zakłada ją z myślą o powodzeniu, dlatego powinien dążyć do ustalonego wcześniej celu, nie poddawać się. Zanim strona stanie się rozpoznawalna i znajdzie stałych użytkowników z pewnością minie trochę czasu, należy więc pamiętać, by szybko się nie zniechęcać. Z czasem, wraz ze wzrostem pozycji w wyszukiwarce partnerzy sami zaczną wykazywać chęć współpracy, i będzie to nagroda za wysiłek, który włożymy w pozycjonowanie naszego serwisu.

Każdy wie, że serwis umożliwia nam pozyskanie środków finansowych. Często wystarczy ich jedynie na utrzymanie serwisu, jednakże po zwiększeniu starań możliwe jest zarobienie większej sumy pieniędzy. Pozycjonowanie może zapewnić nam wzrost dochodów pośrednich oraz bezpośrednich.

Dochodami pośrednimi nazywamy takie, które zdobywamy poprzez wejście użytkownika na stronę oraz związaną z tym jego aktywność. Najlepszym przykładem dochodu pośredniego są reklamy, które decydujemy się zamieścić na naszej stronie. Zleceniodawcy proponują dwa typy opłacenia reklamy. Pierwszym rodzajem jest zapłacenie ustalonej kwoty za to, że umieścimy na własnej stronie reklamę zleceniodawcy. Na rynku coraz częściej spotykamy się jednak z reklamami, które opłaca się za tzw. kliknięcie. Zleceniodawca woli płacić za konkretne czyny i działania użytkownika- woli mieć pewność, że jego reklama dotrze do odbiorcy.

Drugim typem dochodów, które wynikają z pozycjonowania strony są dochody bezpośrednie. W tym przypadku fundusze wpływają do nas od użytkownika odwiedzającego serwis w zamian za dobra bądź usługi, które mu oferujemy. Użytkownik zaspokaja w ten sposób swoje potrzeby, a my rozwijamy działalność. Jeżeli nie prowadzimy działalności związanej ze sprzedażą, dochody bezpośrednie możemy uzyskać w jeszcze jeden sprawdzony sposób. Możemy zaoferować klientom dostęp do naszej strony za pobraniem opłaty abonamentowej, wymaga to jednak, by nasz serwis był unikalny i zawierał informacje trudne do zdobycia na stronach darmowych.

Pozycjonowanie