Odnośniki

Odnośniki dzielimy na tekstowe oraz graficzne. Różnią się one budową, graficzne są nieco bardziej skomplikowane i rozbudowane. Chcąc stworzyć najłatwiejszy odnośnik tekstowy, należy w kodzie strony wstawić następujący kod:

<a href=”adres_dokumentu_w_sieci”>Opis odnośnika</a>

Odnośnik ten ma na celu poprowadzenie użytkownika do określonego adresu sieciowego. Podczas gdy ten najedzie na link, na dole okna przeglądarki ukaże mu się adres URL, który otworzy się po kliknięciu.
Kod podany powyżej można rozszerzyć o dodatkowy atrybut TITLE:

<a href=”adres_dokumentu_w_sieci” title=”tytuł odnośnika”>Opis odnośnika</a>

Kodu tego używa się tylko i wyłącznie dla wygody użytkownika, z punktu widzenia pozycjonowania nie jest on ważny. Po najechaniu przez użytkownika na link ukazuje się charakterystyczny dymek, w którym powinien znajdować się tekst z opisem linku i wyszczególnieniem, co dokładniej znaleźć można na danej stronie.

Odnośniki graficzne mają identyczne działanie jak tekstowe, różnią się jednak wyglądem. Prezentują się znacznie lepiej, są milsze dla oka użytkownika. Odnośniki graficzne są lubiane nie tylko przez internautów, ale i grafików komputerowych, którzy mają okazję wykazać się swoją twórczością. Tworzenie tych odnośników jest dosyć proste, ogranicza się do objęcia znacznika wstawiającego obraz znacznikami tworzącymi hiperłącze. Znacznik IMG zawiera w sobie adres obrazka, zaś atrybut ALT jego opis. Tekst alternatywny jest konieczny, gdyż wyświetla się w przypadku niezaładowania obrazka, jest ważny dla robotów sieciowych wyszukiwarek.

Odnośniki