Linki wychodzące

Linki wychodzące wewnętrzne są podstawowymi w systemie nawigacji po całym naszym serwisie. Umożliwiają one poruszanie się wewnątrz serwisu, przenoszą nas z jednej podstrony na drugą. Linki wewnętrzne umieszczane są nie tylko w nawigacji systemu, ale i w tekście. Powinny być kojarzone ze słowami kluczowymi z tego powodu, że są czytane przez roboty sieciowe.

Zewnętrze linki wychodzące mają na celu prowadzenie użytkownika do innych serwisów internetowych (strony głównej bądź podstrony). Ilość takich linków na jednej podstronie nie powinna przekraczać 40. Pozycjonerzy, dla których ważna jest moc pojedynczych linków ograniczają ich ilość nawet do 10. Google stworzyło system tzw. głosowania na siebie stron internetowych. Każda ze stron dysponuje głosem i może nim dowolnie sterować, jednak jego siła jest dzielona na wszystkie linki wychodzące- dlatego lepiej, jeśli będzie ich mniej.

Pozycjonując najlepiej jest zamieszczać linki do stron powiązanych tematycznie z naszą. Osobom, które obawiają się konkurencji poleca się linkowanie do witryn o tematyce uzupełniającej. Warto też zwrócić uwagę na to, czy strona, do której link zamieszczamy jest wartościowa, ma dobrą jakość merytoryczną. Roboty sieciowe ustalają czy strony, do których linkujemy nie są stronami spamerskimi. Za umieszczanie linków do takich stron wyszukiwarka ma prawo nałożyć na nas karę.

linki wychodzące