Logo jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. To właśnie ten element wizerunku firmy odpowiedzialny jest za pierwsze wrażenie, skojarzenia i emocje, których doświadczy potencjalny klient. Przy projektowaniu logo głównym celem powinna być chęć wyróżnienia się na tle konkurentów, działających w tym samym sektorze rynku.
jak zaprojektować logo
Logo powinno mieć spójny wizerunek z działalnością firmy, dlatego tak ważne jest, by umieszczać w nim charakterystyczne dla danej branży motywy. Przy jego projektowaniu warto poprosić o pomoc profesjonalnego grafika komputerowego, który w swoim projekcie uchwyci charakterystyczne elementy naszej firmy mogące dobrze się sprzedać. Od grafika wymagaj nie tylko wersji rastrowej pliku logo, ale i wektorowej, nie będziesz mieć wtedy problemów i niepotrzebnych zmartwień związanych ze skalowaniem (zmianą wielkości) log. Proste logo zwiększa szansę na bycie zapamiętanym przez klienta, dlatego bardzo ważne jest, by było czytelne, funkcjonalne, unikalne. Nie przesadzajmy z ilością czcionek oraz kolorów, klient mógłby poczuć się przytłoczony.