11 sty Co to jest znacznik schematu (Schema Markup) i jak go używać?
Znacznik schematu inaczej mówiąc Schema Markup tworzy rozszerzony opis nad kodem HTML, który jest widoczny tylko dla wyszukiwarek i zapewnia kontekst niejednoznacznej treści. Jest to szczególnie ważne dla Google i innych wyszukiwarek, ponieważ dokładna interpretacja kontekstu zapytania określi jakość wyniku wyszukiwania.
W poniższym przykładzie: <h1>Apple</h1> ten tag HTML nie podaje żadnych informacji o tym, co oznacza „Apple”, ale jeśli zmienimy go na <h1 itemscope itemtype=”http://schema.org/tech ”>Apple</h1>, wyszukiwarka będzie wiedziała, że odnosimy się do korporacji, a nie do owocu, co ułatwi wyszukiwarkom inteligentne wyświetlanie odpowiednich treści użytkownikowi. Znacznik schematu to dodatkowe mikrodane, które pomagają umieścić zwykły kod HTML w kontekście.
Zebrałem tu odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące znaczników schematu, aby pomóc w efektywnym wykorzystaniu mikrodanych w wyszukiwarkach.
Czy istnieje różnica między danymi strukturalnymi a znacznikami schematu?
Wszystkie znaczniki schematu to dane strukturalne, ale nie wszystkie dane strukturalne to znaczniki schematu. Dane strukturalne wykorzystują pary nazw i wartości do opisywania danych, zwłaszcza w przypadku wyszukiwarek. Znacznik schematu to rodzaj składni opisującej dane strukturalne, które współpracuje z HTML.
Jakie są główne zalety znaczników schematu?
Znaczniki schematu pomogą w zauważeniu treści Twojej witryny – przez wyszukiwarki i użytkowników – oraz pozwolą na lepsze sformatowanie jej w wynikach wyszukiwania, co ostatecznie zwiększy wydajność SEO.
Na przykład różne znaczniki schematu produktu pobierają obraz produktu, kolor, ocenę zbiorczą i inne informacje na stronę wyników wyszukiwania (SERP), dzięki czemu ludzie mogą wyświetlić tę treść przed kliknięciem na witrynę.
Jakie są rodzaje znaczników schematu?
Większość wyszukiwarek obsługuje trzy typy formatów znaczników schematu: JSON-LD, Microdata i RDFa. W 2015 r. Google ogłosił JSON-LD jako preferowaną metodę, chociaż inne formaty są nadal akceptowalne.
Jak napisać znacznik schematu i dodać go do swojej witryny?
Najlepszym sposobem jest znalezienie generatora schematów online, takiego jak ten firmy Merkle, który pozwala wypełnić formularz wszystkimi istotnymi informacjami. Narzędzie wyświetli odpowiednio sformatowany znacznik schematu, który możesz dodać do swojej witryny. Możesz również spojrzeć na przykłady znaczników schematów w różnych formatach na schema.org.
Co to są znaczniki schematu?
Tagi schematu to uporządkowane dane, które identyfikują konkretną treść w Twojej witrynie i umożliwiają wyszukiwarce łatwiejsze znalezienie tej treści. Na przykład możesz użyć schematu, aby oznaczyć treść jako film, artykuł, produkt, recenzję itp. i pomóc wyszukiwarce znaleźć określony tekst (np. Autor artykułu) przez nadanie mu nazwy.
Jak używać znaczników schematu w SEO?
Chociaż znaczniki schematu nie wpływają bezpośrednio na Twoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, możesz ich użyć, aby zapewnić lepsze współczynniki klikalności i techniczną kondycję SEO. Użyj schematu, aby Twoje strony internetowe wyglądały bardziej atrakcyjnie w SERP, z przydatnymi fragmentami rozszerzonymi wyświetlanymi pod tytułem strony treści. Ponieważ te fragmenty pomagają użytkownikom dowiedzieć się o Tobie, zanim klikną, są oni w pewnym stopniu wstępnie zakwalifikowani i bardziej skłonni do zainteresowania się Twoją treścią; to wyśle sygnały trafności do wyszukiwarek, ostatecznie pomagając Ci uzyskać lepszą pozycję w rankingu.
Czy istnieje znacznik schematu wyszukiwania głosowego?
Tak. Google opublikował niedawno nową specyfikację znaczników, schemat mówienia. Ponieważ piszemy to pod koniec 2020 roku, jest to nadal wersja beta i może być używane tylko w wiadomościach. Zwykłe znaczniki schematu mogą nadal służyć do identyfikowania treści do wyszukiwania głosowego, jeśli myślisz o treści w kategoriach rozmowy.
Czy programiści wolą konkretną wtyczkę do danych strukturalnych WordPress czy inne narzędzie do danych strukturalnych?
W tworzonych przez nas stronach www najczęściej używamy Yoast jako wtyczki danych strukturalnych. Wtyczka Yoast może być przydatna do dodawania uporządkowanych danych do witryny. Inne wtyczki, takie jak schemat i dane strukturalne dla WP i AMP, są dobre dla bardziej uogólnionych schematów i danych strukturalnych.