Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej firmy muszą być spójne, a składające się na nią szczegóły i detale powinny tworzyć integralną całość.
Nowoczesna firma powinna skupić się na wdrożeniu odpowiedniego systemu identyfikacji wizualnej, który w przyszłości przyniesie oczekiwane i wymierne korzyści. To, jak klienci postrzegają markę danej firmy zależy w głównej mierze od jakości plastycznej i czytelności loga firmy. Spójna, przemyślana i elegancka forma logotypu sprawia, że w oczach odbiorców dane przedsiębiorstwo wydaje się godnym zaufania partnerem do współpracy.
Suma reguł i konsekwentnie zaprojektowanych wzorców przekłada się na to, że system identyfikacji wizualnej buduje pozytywne wyobrażenie o firmie bądź produkcie, dodatkowo utrwalając dobre opinie o nich pośród klientów, partnerów oraz współpracowników.
Współpracując z nami możecie być Państwo pewni, że marka Państwa firmy będzie rozpoznawalna wśród odbiorców oraz wyróżni się na tle konkurencji.
Spójna identyfikacja wizualna (system identyfikacji wizualnej) zwykle przyjmuje formę księgi identyfikacji, w której opisane są zasady korzystania z logo i nazwy, tworzenia dokumentów firmowych, kolory i typografia, itp.
Wzorzec struktura identyfikacji wizualnej firmy:
Stworzenie logo firmy:
- konstrukcja logo
- logo w siatce modułowej
- pole ochronne logo
- minimalna wielkość logo
- dopuszczalne tła dla logo
- formy niedozwolone logo
Dobranie typografii:
- typografia firmowa
- typografia użytkowa
Projekt CI:
- katalog
- segregator
- teczka
- ulotka
- gazetka firmowa
- reklamy prasowe
- i inne
Oznakowanie:
- na zewnątrz firmy
- tabliczki dojazdowe
- szyld firmowy
- neon firmowy
- flaga firmowa
- reklama na billboardach itp.
- i inne
Określenie ubioru kadry:
- ubiory pracownicze codziennego użytku
- ubiory okazyjne
Ustalenie kolorystyki firmowej:
- kolorystyka podstawowa
- kolorystyka uzupełniająca
Zaprojektowanie CI – elementy do druku:
- wizytówka (ogólna, imienna)
- papier firmowy
- koperty firmowe (różne rozmiary)
- blankiety komunikacji wewnętrznej (np. bloczek do notatek)
- etykiety firmowe
- pieczęć firmowa (ogólna, imienna)
- papeteria e-mail
- cennik
- faktura
- i inne
Oznakowanie wewnątrz firmy:
- tablice informacyjne
- tabliczki na drzwi
- i inne
Oznakowanie floty aut firmowych:
- sposób rozmieszczenia elementów dla różnych typów samochodów firmowych
1 thoughts on “Struktura identyfikacji wizualnej”
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.
Pingback: Identyfikacja wizualna oraz strona WWW – Med Factory | Identyfikacja wizualna firmy, tworzenie stron www, design - GAGAN MEDIA