Struktura identyfikacji wizualnej

Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej firmy muszą być spójne, a składające się na nią szczegóły i detale powinny tworzyć integralną całość.

Nowoczesna firma powinna skupić się na wdrożeniu odpowiedniego systemu identyfikacji wizualnej, który w przyszłości przyniesie oczekiwane i wymierne korzyści. To, jak klienci postrzegają markę danej firmy zależy w głównej mierze od jakości plastycznej i czytelności loga firmy. Spójna, przemyślana i elegancka forma logotypu sprawia, że w oczach odbiorców dane przedsiębiorstwo wydaje się godnym zaufania partnerem do współpracy.

Suma reguł i konsekwentnie zaprojektowanych wzorców przekłada się na to, że system identyfikacji wizualnej buduje pozytywne wyobrażenie o firmie bądź produkcie, dodatkowo utrwalając dobre opinie o nich pośród klientów, partnerów oraz współpracowników.

Współpracując z nami możecie być Państwo pewni, że marka Państwa firmy będzie rozpoznawalna wśród odbiorców oraz wyróżni się na tle konkurencji.

Spójna identyfikacja wizualna (system identyfikacji wizualnej) zwykle przyjmuje formę księgi identyfikacji, w której opisane są zasady korzystania z logo i nazwy, tworzenia dokumentów firmowych, kolory i typografia, itp.

Wzorzec struktura identyfikacji wizualnej firmy:

Stworzenie logo firmy:

  • konstrukcja logo
  • logo w siatce modułowej
  • pole ochronne logo
  • minimalna wielkość logo
  • dopuszczalne tła dla logo
  • formy niedozwolone logo

Dobranie typografii:

  • typografia firmowa
  • typografia użytkowa

Projekt CI:

  • katalog
  • segregator
  • teczka
  • ulotka
  • gazetka firmowa
  • reklamy prasowe
  • i inne

Oznakowanie:

  • na zewnątrz firmy
  • tabliczki dojazdowe
  • szyld firmowy
  • neon firmowy
  • flaga firmowa
  • reklama na billboardach itp.
  • i inne

Określenie ubioru kadry:

  • ubiory pracownicze codziennego użytku
  • ubiory okazyjne

Ustalenie kolorystyki firmowej:

  • kolorystyka podstawowa
  • kolorystyka uzupełniająca

Zaprojektowanie CI – elementy do druku:

  • wizytówka (ogólna, imienna)
  • papier firmowy
  • koperty firmowe (różne rozmiary)
  • blankiety komunikacji wewnętrznej (np. bloczek do notatek)
  • etykiety firmowe
  • pieczęć firmowa (ogólna, imienna)
  • papeteria e-mail
  • cennik
  • faktura
  • i inne

Oznakowanie wewnątrz firmy:

  • tablice informacyjne
  • tabliczki na drzwi
  • i inne

Oznakowanie floty aut firmowych:

  • sposób rozmieszczenia elementów dla różnych typów samochodów firmowych