LOGO-A-LOGOTYP

Logotyp a logo

Czym różni się logotyp od loga?
Wiele osób uważa, że pojęcia logotypu i loga są ze sobą równoznaczne. W branży graficznej te dwa słowa znaczą jednak coś zupełnie innego. Czym się różnią od siebie logo i logotyp?

Logo stanowi graficzne przedstawienie nazwy i symbolu danego przedsiębiorstwa w sposób nie tylko atrakcyjny, ale także minimalistyczny i łatwy do zapamiętania.

Logo może składać się z:

1) Logotypu będącego tekstowym przedstawieniem nazwy. Przy jego projektowaniu skupiamy się na odpowiednim kolorze, kroju i stylu czcionki odzwierciedlającej charakter świadczonych usług bądź prowadzonej działalności.
2) Sygnetu bądź oryginalnego symbolu graficznego powiązanego z danym przedsiębiorstwem.
Najczęściej można spotkać logo składające się wyłącznie z logotypu, tylko z sygnetu lub łączące oba te warianty. Poniżej możecie Państwo znaleźć przykładowe wzory logo rozpoznawalnych na całym świecie firm oraz marek. Pozwoli to jasno zobrazować różnice pomiędzy pojęciem logo a logotypu.

Logo składające się tylko z logotypu

Logo CocaCola

Logo składające się tylko z sygnetu

Logo Apple

Logo składające się z logotypu i z sygnetu

Logo McDonalds
Nie zapomnijcie o tym że każde logo powinno mieć obszar ochronny. Pole ochronne opisaliśmy w tym artykule: Pole ochronne logo.